کد خبر: 101166
A

ابوترابی: مجلس انقلابی برای رضای خدا ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: هنوز بودجه در صحن بررسی نشده بود که دولت جنگ روانی را شروع کرده و همه چیز را گردن مجلس می‌اندازد.

ابوترابی: مجلس انقلابی برای رضای خدا ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد

به گزارش دیده بان ایران؛  ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 14 بهمن 99) پارلمان در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1400 کل کشور به عنوان موافق کلیات طی سخنانی اظهار داشت: ضعف نظام اداری ما همین بودجه‌نویسی ضعیفی است که هرساله تکرار می‌شود. 

وی افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس انقلابی باید نظام اداری را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: ‌امسال و شب عید با دولت متزلزلی مواجه خواهیم بود و قطعا دولت در شش ماه آینده به این نگاهی که دارد اقدام خاصی انجام نخواهد داد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: چند راه در جریان بررسی بودجه داریم که بهترین حالت آن این است که به دولت تنخواه بدهیم بنابراین اشتباه محض است که بودجه را رد کنیم و به دولت تنخواه بدهیم. 

وی اضافه کرد: سال قبل که بودجه رد شد به کمیسیون تلفیق ارجاع شد در هر صورت نظر هیأت رئیسه ملاک است اما اگر امسال لایحه بودجه 1400 به دولت برگردد قطعا به ناکجاآباد می‌رود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه معتقدند لایحه دولت افتضاح بوده است اما اتفاقی که در کمیسیون تلفیق افتاد قدم رو به مثبتی بود اما ایده‌آل نیست. 

وی در ادامه بیان کرد: نمایندگانی که به تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه انتقاد دارند بدانند ما هم انتقاد داریم. در هر صورت باید به سمت ظرفیت‌سازی در این حوزه برویم اما بگذارید گام رو به جلو برداریم و لایحه بودجه در صحن اصلاح شود و بر این اساس در سالهای آینده اصلاحات اساسی و ایده‌آلی را برای بودجه ایجاد کنیم.

ابوترابی با اشاره به حذف ارز 4200 تومانی با نظر کمیسیون تلفیق بودجه گفت: عده‌ای معتقدند ارز 4200 تومانی به 17 هزار و 500 تومان تبدیل شده و تورم‌زا است. به هر حال دولت از الان جنگ روانی را شروع کرده و دارد همه چیز را گردن مجلس می‌اندازد اما قطعا سال آینده از آنجایی که مجلس انقلابی برای خدا این کار را انجام داده قطعا به مردم ثابت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دارویی همچنان ارز 4200 تومانی باقی مانده است، اما نامه‌ای که اتحادیه واردکنندگان برای بخش دام و طیور به ما ارسال شده است گفته‌اند در حال حاضر دام و طیور را با ارز آزاد می‌خرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر