کد خبر: 101186
A

نماینده مجلس: امضای مجلس انقلابی نباید پای این لایحه بودجه باشد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: امضای مجلس انقلابی نباید پای این لایحه بودجه باشد، چه لایحه دولت و چه لایحه کمیسیون تلفیق هیچ تناسبی با اسناد بالا دستی ندارد.

نماینده مجلس: امضای مجلس انقلابی نباید پای این لایحه بودجه باشد

به گزارش دیده بان ایران، محسن زنگنه نماینده مردم تریت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) گفت: لایحه بودجه کشور را نمی توان با داد و فریاد، طرح مباحث سیاسی و بیان این موضوع که اگر ما لایحه را تصویب نکنیم دولت چه می کند، بررسی کرد. بررسی لایحه بودجه محل طرح مباحث اساسی است، ما باید دارای معیار باشیم، شاخص ما در مرحله اول میزان همپوشانی با اسناد بالادستی و اسناد ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه است، چه لایحه دولت و چه لایحه کمیسیون تلفیق هیچ تناسبی با اسناد بالا دستی ندارد.

وی اضافه کرد: شاخص بعدی اصلاح ساختاری است، در اولین جلسه ای که نمایندگان در محضر مقام معظم رهبری بودند، حضرت آقا بر اصلاح ساختار تاکید فرمودند، بعد از ۶ ماه که با دولت کار کردیم آیا می توانیم پای لایحه ای را امضا کنیم که هیچ بویی از اصلاح ساختار نبرده است؟ در تبصره ۱۴ لایحه، به دولت اجازه می دهید که اگر منابع آن کم آمد برای یارانه نقدی به دلخواه به هرمیزان که می خواهد اوراق مالی چاپ کند، آیا این شفافیت است؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال من از آقای نوبخت این است آیا شما متعهد می شوید که لایحه تلفیق را به درستی اجرا کنید؟ ابعاد اقتصاد سیاسی این لایحه مهم است، ما با دولتی طرف هستیم که نه طرح معیشت را اجرا کرد و نه طرح قیر را، دولت با صراحت اعلام کرد من اصلاحات کمیسیون تلفیق را اجرا نمی کنم، نمی تواند که اجرا کند، دولت می تواند ۲۵ هزارمیلیارد تومان به درامدهای ارزش افزوده اضافه کند؟ یا می تواند ۱۷ هزارمیلیارد تومان از محل ورود خودروها از مناطق آزاد به کشور را تامین کند؟ نمی تواند. منابع فربه شدند به امید این دولت، ولی این دولت نمی تواند منابع را تامین کند.

زنگنه در پایان اضافه کرد: امضای مجلس انقلابی نباید پای بودجه ای باشد که نه اصلاح ساختار دارد، نه منابع پایدار دارد، از سوی دیگر تورم زا نیز می باشد، مردم دیگر تحمل ندارند، با رد کلیات این لایحه، بودجه را به دولت بازگردانید.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر