کد خبر: 101208
A

فعال سیاسی اصولگرا: پایداری چی ها به دو طیف ولایی‌ها و احمدی‌نژادی‌ها تقسیم شده اند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: فاصله بین طیف «ولایی‌های» پایداری با طیف «احمدی‌نژادی‌های» این مجموعه مشهود است. این مسئله نشان می‌دهد که بخشی از نیروهای جبهه پایداری دارند به آقای قالیباف نزدیک می‌شوند.

فعال سیاسی اصولگرا: پایداری چی ها به دو طیف ولایی‌ها و احمدی‌نژادی‌ها تقسیم شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مرزبندی‌ها درون جبهه پایداری یادآور شد: فاصله بین طیف «ولایی‌های» پایداری با طیف «احمدی‌نژادی‌های» این مجموعه مشهود است. حتی آقای یامین پور که از نیروهای نزدیک به جبهه پایداری بود اخیرا به عنوان مشاور آقای قالیباف معرفی شد. این مسئله نشان می دهد که بخشی از نیروهای جبهه پایداری دارند به آقای قالیباف نزدیک می شوند.

 

جبهه پایداری این روزها پالس‌هایی به عرصه سیاسی می دهد که از عدم یکدستی درون آن مجموعه حکایت می کند. مرتضی آقاتهرانی بعد قریب به ۹ سال از دبیرکلی کنار گذاشته شد و صادق محصولی زمام امور را به دست گرفت اما آقاتهرانی نیز ساکت ننشست و علیه احمدی‌نژاد موضع گرفت، ضمن آنکه برخی از چهره‌های نزدیک به پایداری نیز به تیم محمدباقر قالیباف اضافه شدند. این اتفاقات نشان می دهد که پایداری حالا ناپایدار شده است.

 

حسین سبحانی‌نیا درباره اختلافات رخ داده در جبهه پایداری گفت: بعد از آنکه دبیرکل جبهه پایداری عوض شد، این ذهنیت به وجود آمد که تغییر دبیرکل حاضر یکسری اختلاف نظرها داخل جبهه پایداری است. بر همین اساس آقای محصولی رو آمد و آقای آقاتهرانی از دبیرکلی کنار رفت.

 

وی با اشاره به وجود دیدگاه‌های مختلف در جبهه پایداری افزود: آقای آقاتهرانی روزی به آقای احمدی‌نژاد نزدیک بود اما اخیرا مواضع صریحی علیه احمدی‌نژاد گرفت، حال آنکه آقای محصولی همچنان چهره نزدیک به آقای احمدی‌نژاد شناخته می‌شود، به طوری که تاکنون او درباره مواضع بحث‌برانگیز احمدی‌نژاد صحبت نکرده است.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مرزبندی‌ها درون جبهه پایداری یادآور شد: فاصله بین طیف «ولایی‌های» پایداری با طیف «احمدی‌نژادی‌های» این مجموعه مشهود است. حتی آقای یامین‌پور که از نیروهای نزدیک به جبهه پایداری بود اخیرا به عنوان مشاور آقای قالیباف معرفی شد. این مسئله نشان می دهد که بخشی از نیروهای جبهه پایداری دارند به آقای قالیباف نزدیک می شوند.

 

وی با اشاره به فاصله زمانی کم تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، ادامه داد: قطعا هرچه زمان بگذرد مواضع این دو طیف جبهه پایداری شفاف‌تر خواهد شد و آن موقع بهتر می توان تحولات درون این مجموعه را مورد ارزیابی قرار داد.

 

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اثر سیاسی نزدیک شدن طیف آقاتهرانی به قالیباف، توضیح داد: قطعا برای آقای قالیباف این اتفاق موثر است چون جبهه پایداری همیشه ساز جدایی در جریان ائتلاف نیروها اصولگرا می‌زد و منتقد جدی آقای قالیباف بود، حالا اگر قسمتی از این مجموعه به سمت آقای قالیباف بیاید، مهم است.

 

سبحانی نیا درباره بروز انشقاق در جبهه پایداری گفت: هنوز نمی توان چنین برداشتی داشت که بروز این مسائل زمینه انشقاق در جریان پایداری را می تواند فراهم کند یا خیر. باید تا زمان انتخابات منتظر باشیم ببنیم وضعیت اختلافات بین دو طیف ولایی و احمدی‌نژادی پایداری چه می شود. اگر اختلافات آنها حادتر شود، آن موقع می توان چنین نظری را تأیید کرد.

 

منبع: نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر