کد خبر: 101214
A

زهرا شجاعی: اگر انتخابات آزاد و رقابتی باشد در آن شرکت می‌کنیم، نباشد مردم را تشویق می کنیم!

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: سازماندهی، انسجام و اتحاد برگ برند اصلاح طلبان خواهد بود.

زهرا شجاعی: اگر انتخابات آزاد و رقابتی باشد در آن شرکت می‌کنیم، نباشد مردم را تشویق می کنیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب امروز (سه شنبه 14 بهمن ماه 99) در نشست خبری به مناسبت دومین کنگره این حزب ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز مادر اظهار داشت: امیدواریم که این ایام حرکت نمادینی باشد در پاسخ به مطالبات زنان، بهبود وضعیت و جایگاه ارتقاء آنان در جامعه باشد.

شجاعی ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: همه باید در جهت اصول انقلاب یعنی جمهوریت، اسلامیت و مردم سالاری حرکت کنیم.

وی همچنین در ادامه به سیر تحرکات و فعالیت‌های مجمع زنان اصلاح طلب پرداخت و اظهار داشت: از سال 88 دوره فعالیت مجمع دوره مقاومت در برابر انسداد سیاسی بود و از سال 96 تا 99 دوره انسجام، تثبیت و اتحاد به پشتوانه یک دهه فعالیت سیاسی است.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان این که ساماندهی انسجام و اتحاد برگ برنده اصلاح طلبان خواهد بود در مورد آخرین فعالیت ها برای شرکت در انتخابات گفت: اگر انتخابات آزاد و مشارکت‌طلبانه و رقابتی باشد در آن شرکت می‌کنیم و در غیر این صورت برنامه‌های خود را برای اعتلا و ارتقاء نظام جمهوری اسلامی به مسؤولان ارائه می‌دهیم و مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت و تشویق می‌کنیم.

شجاعی در باره نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان نیز گفت: در این نهاد 10 زن از 46 عضو این نهاد مشارکت دارند و این نهاد یکشنبه 19 بهمن ماه نخستین جلسه خود را تشکیل می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان وارد مصادیق شده‌اند یا خیر، گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مورد شرایط انتخابات بحث و گفتگو شده اما هنوز به مصادیق نپرداخته‌ایم.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان در نشست‌هایی که دارند بر این نکته تأکید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که اگر به دنبال نامزد نیابتی، اجاره‌ای و عاریتی نرویم و آقای خاتمی هم تأکید داشتند که اگر نامزد توانمند اصلاح طلب موجود است که بتوان از آن دفاع کنیم و کاری انجام دهد، به صحنه بیاید.

شجاعی درباره اظهارات عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود خانم‌ها هم می‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند، گفت: صحبت‌های آقای کدخدایی حرف جدیدی نبود و شائبه گرم کردن تنور انتخابات مطرح می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهند این شائبه رد شود، تفسیر صریح و روشنی از اصل 115 قانون اساسی و تعریف رجال داشته باشند و تأکید کنند که رجال دلالت بر جنس خاص نمی‌کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر این که اصلاح طلبان مدام بر این نکته تأکید دارند که رئیس جمهور اختیار ندارد اما دوباره دور هم جمع شده‌اند و برای کسب کرسی پاستور آستین بالا زده‌اند، آیا این با اظهارات شما تناقض ندارد؟ گفت: در صحنه‌های عمل نهادهای موازی و دستگاه‌های دخالت کننده در اداره کشور اجازه تصمیم‌گیری  جامع و کامل به رئیس جمهور نمی‌دهند و درصد کمی از قدرت نظامی، بودجه‌ای و اطلاع رسانی در اختیار قوه مجریه است.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب تأکید کرد: راه اصلاح این مسأله این است که یا باید قوانین و مقررات را اصلاح کرد یا ساختار را. فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان به خاطر جذابیت قدرت نیست بلکه آن را ابزاری برای خدمت به جامعه، ارتقاء جمهوریت و اسلامیت نظام و اعتلای نظام جمهوری اسلامی می‌داند و کنار کشیدن و انفعال را مسیری درست نمی‌داند.

شجاعی با بیان این که باید تحلیل منفانه‌ای از عملکرد دولت روحانی داشته باشیم گفت: دولت آقای روحانی دولت اصلاح طلب نیست و آقای واعظی هم بر این نکته تأکید کردند. بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی، تنها کاندیدایی که اصلاح طلبان به دلیل شرایط خاصی که دولت قبل ایجاد کرده بود بر سر آن به اجماع رسیدند آقای روحانی بود.

وی با تأکید بر این که روحانی در سال 92 خیرالموجودین بود گفت: اشتباه اصلاح طلبان این بود که با روحانی ائتلاف نکردند و فقط حمایت کردند و البته این حمایت در آن مقطع بهترین کار بود، بنابراین جای عذرخواهی نیست؛ چراکه اگر این کار را نمی‌کردیم، گزینه‌های دیگری بر سر کار می‌آمد.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب همچنین خاطرنشان کرد: باید شرایطی که در دولت روحانی به وجود آمد، چه از لحاظ بین المللی و چه از لحاظ فعالیت گروه‌های مختلف سیاسی و دخالت نهادهای موازی را در نظر داشت؛ چراکه آنان می‌خواستند به مردم ثابت کنند که شما اشتباه کردید که به روحانی رأی دادید.

شجاعی ادامه داد: حتی بحث عدم کفایت سیاسی و استیضاح رئیس جمهور را مطرح کردند که اگر رهنمودها و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب نبود، مشکلات بیشتری به وجود می‌آمد.

وی گفت: برخی افراطیان حتی با مخالفان اصل انقلاب در خارج از کشور همسویی‌هایی نشان دادند که سبب شد مشکلات بیش از حد پیچیده و برای مردم سخت‌تر شود.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب گفت: اگر در انتخابات آینده مملکت یک دست شده و رئیس جمهور همسو با آنان انتخاب شد، خواهیم دید که آیا این مشکلات حذف و مرتفع می‌شود یا خیر؟

شجاعی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره عدم حضور محمدرضا عارف در نهاد اجماع سازی اصلاح طلبان گفت: ما یک سری ملاک‌ها برای نهاد اجماع ساز تعیین کرده بودیم و آن این که کسانی که در مظان کاندیداتوری برای انتخابات 1400 هستند نباید در این نهاد عضویت داشته باشند و آقای دکتر عارف و  چند نفر دیگر برای این نهاد انتخاب نشدند، در حالی که شخصیت آقای عارف برای اصلاح طلبان قابل احترام است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر