کد خبر: 101234
A

امیری: حضور رییس جمهوری برای ارائه لایحه بودجه الزامی نیست

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه نمایندگان امروز به رد مصوبه کمیسیون تلفیق رای دادند، گفت: حضور رییس جمهوری برای ارائه لایحه بودجه و یا موقع رسیدگی به کلیات لایحه بودجه و دفاع از آن به هیچ وجه از الزامی نیست.

امیری: حضور رییس جمهوری برای ارائه لایحه بودجه الزامی نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی امیری درباره عدم حضور رییس جمهوری در مجلس برای ارایه لایحه بودجه گفت: موارد الزام قانونی حضور رییس جمهور در مجلس بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی مشخص است و حضور برای ارائه لایحه بودجه و یا موقع رسیدگی به کلیات لایحه بودجه و دفاع از آن به هیچ وجه الزامی نیست

معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: در دولت‌های قبلی نیز مواردی بوده که روسای جمهور قبل نه برای ارائه لایحه بودجه و نه درموقع رسیدگی به کلیات در مجلس حضور نیافته‌اند، مضافا اینکه آنچه که امروز در مجلس مطرح شد و نهایتا به رای گذاشته شد از منظر حقوقی لایحه دولت نبود، بلکه مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بود.

امیری گفت: حضور رییس جمهوری برای دفاع از مصوبه کمیسیون تلفیق نه وجه منطقی دارد و نه وجه قانونی. لذا صحبت از ضرورت حضور آقای رییس جمهور سخن دقیقی نیست، در واقع امروز نمایندگان محترم به رد مصوبه کمیسیون تلفیق رای دادند.

وی افزود: آقای نوبخت هم به عنوان نماینده دولت به تغییراتی که البته تغییرات هم اساسی بود که در لایحه دولت داده شده بود نیز ایراد گرفتند و نظر دولت را بیان کردند و از آثار و تبعات این مصوبه صحبت های قابل توجهی را به میان آوردند.

 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ رای نداد. 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر