کد خبر: 101241
A

نماینده مجلس: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به ١۴٠٠ می رسد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها در حال بررسی است، گفت: برخی به دنبال سم‌پاشی علیه مجلس انقلابی با مغایر خواندن مصوبات آن با قانون اساسی هستند.

نماینده مجلس: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به ١۴٠٠ می رسد

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال رشیدی‌کوچی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ایرادات وارده به این طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی بوده و به زودی برای تصویب نهایی به صحن ارجاع خواهد شد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس مصمم به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مذکور است، افزود: به برخی از بندهای این طرح ایراد وارد شده که با همفکری و تعامل نمایندگان به زودی مرتفع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سم‌پاشی‌هایی که علیه مجلس در خصوص ایرادات وارده به طرح اصلاح قانون انتخابات از سوی شورای نگهبان در حال انجام است، تصریح کرد: اینکه گفته شود در حین بررسی طرح مذکور به قانون اساسی توجهی نشده، صحت ندارد و متاسفانه از ابتدای مجلس یازدهم چنین سم‌‌پاشی‌هایی علیه نمایندگان در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه رد برخی مواد طرح‌های مصوب در مجلس از سوی شورای نگهبان امری عادی است، گفت: در مجالس قبلی و همچنین در مصوبات مجلس یازدهم نیز شورای نگهبان برخی از طرح‌ها را رد کرده که پس از بررسی مجدد دوباره به شورا ارجاع داده شده است.

رشیدی کوچی با بیان اینکه شورای نگهبان مصوبات مجلس را با شرع و قانون تطبیق داده و اگر ایرادی داشته باشد دوباره برای بررسی مجدد به مجلس ارجاع می‌کند، افزود: در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری نیز روند قانونی صورت گرفته و طبق ایرادات ارجاع به مجلس انجام شده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در خصوص قانون لغو تحریم‌ها نیز ایراداتی مطرح و مجلس پس از رفع آن نسبت به تصویب اصلاحات اقدام کرد؛ از این رو سیاه‌نمایی در خصوص مصوبه مجلس جایز نیست.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه برخی به دنبال ضربه زدن به مجلس انقلابی هستند، گفت: در خصوص طرح مذکور نیز رویه متداول تکرار شده و مجلس مصمم به رفع ایرادات است.

رشیدی کوچی در پایان یادآور شد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به زودی در مجلس نهایی شده و پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به آن تصویب و دوباره به شورا ارسال خواهد شد و طبق زمان‌بندی‌ها به انتخابات ١۴٠٠ نیز خواهد رسید.

منبع: انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر