کد خبر: 101270
A

دلخوش: طرح شفافیت آراء نمایندگان نباید باعث تفتیش عقاید شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: اگر طرح شفافیت آراء دو شوری شود، کار تخصصی و کارشناسی بیشتری روی آن انجام می‌شود و باعث می‌شود مجلس و ملت آسیب نبینند.

دلخوش: طرح شفافیت آراء نمایندگان نباید باعث تفتیش عقاید شود

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 15 بهمن‌ماه(مجلس شورای اسلامی در اخطاری بر اساس اصول (84) و (86) قانون اساسی و ماده (22) آیین‌نامه داخلی مجلس در انتقاد به اظهارنظر الیاس نادران مبنی بر اینکه چرا باید طرح شفافیت آراء دو شوری شود، خطاب به رئیس مجلس گفت: شما باید با آقای نادران بر اساس آیین‌نامه تذکر دهید چرا که در شوراهای استان‌ها به دلیل شیوع کرونا رأی‌گیری بر اساس توزیع برگه نبوده بلکه به صورت الکترونیکی صورت گرفته است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اعتقاد دارم مصوبات این کمیسیون باید ویرایش شود و در این مورد با رئیس کمیسیون نیز صحبت کرده‌ام؛ بنابراین مصوبات نباید باعث تفتیش عقاید شده و مشکلاتی را در پی مغایرت با اصول قانونگذاری و تعهد نمایندگان ایجاد کند.  

وی خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: شما امروز به درستی ساعاتی از جلسه صحن را به صورت غیرعلنی برگزار کردید و با نمایندگان مشورت کردید؛ بنابراین نباید نمایندگان این مطالب را از پشت تریبون مجلس بیان کنند.

دلخوش یادآور شد: هم اکنون دولت و حتی قوه قضائیه بخشی از مذاکرات خود را ضبط کرده و در اختیار رسانه ملی قرار می‌دهند تا پخش کند، بنابراین لازم است این شفافیت برای همه ملت، کل قوا و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد بنابراین این اشکالات و نقص‌ها وجود دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آیین‌نامه داخلی تأکید کرد: اگر طرح شفافیت آراء دو شوری شود، کار تخصصی و کارشناسی بیشتری روی آن انجام می‌شود و باعث می‌شود مجلس و ملت آسیب نبینند بنابراین موافق اجرای آن هستیم./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر