کد خبر: 101316
A

کدخدایی: صیانت ازحق الناس برای شورای نگهبان مهم است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان باید مطمئن باشد که رایی که مردم به صندوق‌ها می‌ریزند به همان صورت هم خوانده شود، زیرا آن وظایفی که در جهت صیانت ازحق الناس وجود دارد برای شورای نگهبان مهم است.

کدخدایی: صیانت ازحق الناس برای شورای نگهبان مهم است

به گزارش دیده بان ایران؛ الکترونیکی شدن انتخابات سالیانی است که در جوامع دولتی و حکومتی مورد بحث و کنش قرار گرفته است. برای اولین بار این موضوع در زمان دولت سازندگی بر سر زبان‌ها افتاد. وزرای کشور هر دولت نیز بر الکترونیک شدن انتخابات و خارج کردن انتخابات از سنتی و سوق دادن آن به انتخابات مدرن مصمم بودند؛ اما این پیچ و خم‌های موجود چیست که هنوز این اتفاق در کشوری که هر دو سال یک انتخابات در خود می‌بیند، هنوز محقق نشده است.

 
عباسعلی کدخدایی سخنگو و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان درباره الکترونیکی کردن انتخابات، اظهار کرد: بسیاری از مراحل الکترونیکی کردن انتخابات برای سال آینده انجام شده است.

وی افزود: در یکی دو مرحله که مرتبط به صندوق‌های رای است مشکلاتی در زیرساخت‌ها و همچنین امنیت آن‌ها وجود دارد که باید اقداماتی در این جهات انجام شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان باید مطمئن باشد که رایی که مردم به صندوق‌ها می‌ریزنند به همان صورت هم خوانده شود، زیرا آن وظایفی که در جهت صیانت ازحق الناس وجود دارد برای شورای نگهبان مهم است.

کدخدایی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان به این جمع‌بندی برسد که در فرآینده الکترونیکی شدن انتخابات مشکلی وجود نداشته باشد قطعا با آغوش باز از آن استقبال خواهد کرد.

منبع: خ دانشجو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر