کد خبر: 101384
A

نقدعلی: نگران این هستیم که از طرح «شفافیت آراء نمایندگان» استفاده انتخاباتی صورت بگیرد

نماینده خمینی‌شهر، گفت: استفاده مقطعی از فرصت‌ها و جایگاه مجلس، ظلم به مجلس و جایگاه نمایندگی است.

نقدعلی: نگران این هستیم که از طرح «شفافیت آراء نمایندگان» استفاده انتخاباتی صورت بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر درخصوص عدم تصویب کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان، گفت: شفافیت یکی از نقاط عطفی بود که می‌توانست رقم بخورد و امیدواریم با قولی که آقای قالیباف دادند تغییراتی در طرح ایجاد شود و نظرات کسانی که رای مخالف دادند هم تامین شود. من به این طرح رای موافق دادم از رای دادن فیلم هم گرفتم تا سندی باشد بر این که ما موافق شفافیت هستیم.

وی افزود: نکته این است که این نگرانی وجود دارد که طرح شفافیت مطرح شود، کلیات آن رای بیاورد و برگردد به کمیسیون تا پایان ۴ سال این دوره در آنجا بماند؛ به عبارتی از تصویب کلیات آن صرفا یک استفاده موقت و بهره‌برداری انتخاباتی صورت گیرد و این نگرانی جدی است. لذا بنده این را متذکر شدم که شفاف سازی شود که چرا این موضوع علیرغم اینکه از نظر نوبت جزو اولین‌ها بود به صحن نمی‌آمد و اکنون به یکباره در دستور قرار گرفته است. این نگرانی به صورت جدی وجود دارد که از فرصت‌های مجلس استفاده مقطعی کنیم و این ظلم به مجلس و جایگاه نمایندگی است.

نماینده خمینی‌شهر درخصوص جدال لفظی به‌وجود آمده میان او و یکی از نمایندگان اظهار داشت: من به یکی از رای‌گیری‌ها اعتراض داشتم اما یکی از عزیزان که مخالف نظر بنده بود، مخالفت خود را با ادبیات خیلی تندی ابراز می‌کرد و بعضی از دوستان ایشان را به آرامش دعوت می‌کردند. ادبیاتی که ایشان به‌کار برد و نوع رفتارشان تضعیف مساله شفافیت بود، چراکه وقتی یک نماینده نظر خود را بیان می‌کند نباید مورد سرزنش، برخورد و ادبیات غیرشایسته با جایگاه مجلس قرار گیرد.

وی در پایان درخصوص رد کلیات بودجه در روز سه‌شنبه نیز ابراز داشت: من موافق این بودم که گزارش کمیسیون هم به رای‌گذاشته و اگر تصویب شد، سپس در جزئیات آن را بهتر و بیشتر اصلاح می‌کردیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر