کد خبر: 101411
A

دفاع امام جمعه بروجرد از مذاکره با طالبان : مذاکره با طالبان تصمیم سران نظام است

دفاع امام جمعه بروجرد از مذاکره ایران با طالبان حجت الاسلام سیدعلی حسینی: 🔹چطور با طالبانی که مقابل آمریکا ایستاده مذاکره نکنیم بعد برخی حاضرند با آمریکایی که هزاران مصیبت برمردم وارد کرده و سردارانی همچون سلیمانی را به شهادت می رساند مذاکره کنیم. 🔹مذاکره ایران با طالبان با حضور مسوولان افغانستان و براساس مصلحت نظام صورت گرفته است

دفاع امام جمعه بروجرد از مذاکره با طالبان : مذاکره با طالبان تصمیم سران نظام است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته نمازجمعه بروجرد افزود: در مرداد ماه سال ۷۷ اعلام شد که طالبان با حمله به کنسولگری ایران در افغانستان خبرنگار حبرگزاری جمهوری اسلامی و دیپلمات های ایرانی را در مزارشریف افغانستان به شهادت رسانده است.

وی اظهار داشت: طالبان آن زمان مسوولیت این جنایت را برعهده نگرفت و اعلام کرد که کار سپاه سحابه که مقر انها در پاکستان و افکار داعش دارند بوده است.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: طالبان رویکرد خود را تغییر داده و فعالیت سیاسی انجام می دهد و اکنون ۵۰ درصد افغانستان در دست است و در مقابل آمریکا، داعش و القاعده ایستادگی می کند.
 
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: چطور با طالبانی که مقابل آمریکا ایستاده مذاکره نکنیم بعد برخی حاضرند با آمریکایی که هزاران مصیبت برمردم وارد کرده و سردارانی همچون سلیمانی را به شهادت می رساند مذاکره کنیم.
 
وی با اشاره به موضوع برجام گفت: دنیا حرف غیرمنطقی از مسوولان ایران نمی شنود و می گویند ما که از برجام خارج نشده ایم، آمریکا خارج شده و باید برگردد.
 
امام جمعه بروجرد ادامه داد: برگشت آمریکا باید به معنی لغو تحریمها باشد نه مذاکره، زیرا مذاکره انجام و تصمیمات گرفته شده و امریکا که خارج شده باید تحریمها را لغو کند و این حرف منطقی مسوولان ایران و مقام معظم رهبری است.
 
حجت الاسلام حسینی ۲۲ بهمن را بزرگترین و شیرین ترین روز ملت ایران دانست و  یادآور شد: رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی در این روز سقوط کرد و مردم به پشتوانه ورود امام در تظاهرات و اهداف قیامشان جدی تر و مصمم تر گام برداشتند.

 

وی با اشازه به مشکلات اقتصادی حاکم برجامعه گفت: با نزدیک شدن به ایام عید و پایان سال از مسوولان انتظار داریم با نظارت بیشتر بر قیمتها و کنترل بازار از هرگونه سواستفاده و گرانفروشی جلوگیری نمایند.
 
خطیب جمعه بروجرد تاکید کرد: خطر انتشار کرونا همچون گذشته جدی بوده و نباید با عادی انگاری و باز شدن تالارها شاهد برپایی مراسم با جمعیت انبوه باشیم.
 
وی از عدم توجه برخی ورزشکاران به پروتکلهای بهداشتی در مسابقات فوتبال انتقاد کرد و گفت: این قشر الگوی جوانان هستند، باید با رعایت پروتکل ها در حفظ سلامت خود و جامعه تلاش کنند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر