کد خبر: 101418
A

محمدرضا خباز: هدفِ مجلس حداقلی ایجاد گرفتاری برای کشور است

محمدرضا خباز، نماینده دوره‌های چهارم، پنجم، ششم و هشتم گفت: کسانی که با رای حداقلی به مجلس آمدند، به فکر همین حداقل مردم باشند چرا که به فکر همه مردم که نیستند. این رویه و رفتار مجلس یازدهم به جز حذف نیروهای کارآمد، کناره‌گیری نیروهای ارزشمند، ناامید کردن مردم و مضحکه کردن کشور در دنیا چیز دیگری را عاید ما نمی‌کند.

محمدرضا خباز: هدفِ مجلس حداقلی ایجاد گرفتاری برای کشور است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رفتار مجلس یازدهم در رد گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ پیام‌های متعددی داشته است. برخی مساله را ناشی از اختلافات داخلی مجلس به خصوص بین طیف قالیباف و منتقدان او می‌دانند و برخی می‌گویند تنها هدف سنگ‌اندازی مقابل دولت است. محمدرضا خباز، نماینده چهار دوره مجلس، اما با بیان این که مجلس یازدهم بر خرِ لج سوار است، می‌گوید رفتار مجلس یازدهم مشابه همان مَثَل است که خودشان را به خواب زده‌اند و نمی‌توان بیدارشان کرد.

محمدرضا خباز، نماینده دوره‌های چهارم، پنجم، ششم و هشتم گفت: یکی از موفقیت‌های دولت آقای روحانی تحویل به موقع بودجه به مجلس- به جز یک سال- است، مساله‌ای که در دولت آقای احمدی‌نژاد سابقه نداشت و هدف ایشان هم این بود که مجلس فرصت بررسی و یا تغییر بودجه را نداشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم قبل از تحویل بودجه به فکر بررسی بودجه افتاده بود و می‌گفتند درصدد اصلاح بودجه کل کشور هستند که اگر به واقع هدف از این مساله اصلاح بودجه‌ریزی و نه سیاسی‌کاری بود، جای احترام و قدردانی داشت.

نماینده رئیس مجلس در جریان تدوین بودجه حضور داشت / بودجه دولت در کمیسیون تلفیق شخم زده شد

خباز با بیان این که از چند ماه قبل از تحویل لایحه بودجه توسط دولت، مجلس یازدهم در جریان کار تدوین بودجه بود، تاکید کرد: با این که در مراحل تدوین بودجه نماینده رئیس مجلس حضور داشت اما بودجه تحویلی دولت در کمیسیون تلفیق شخم زده شد.

وی با ابراز تعجب از این که با وجود این همه تغییر، گزارش کمیسیون تلفیق در صحن رد شد، افزود: این کار جز کارهای عجیبی بود که مجلس یازدهم  تا به امروز تعداد زیادی از آن را انجام داده است. ظاهرا از این مجلس حداقلی هیچ کار مثبتی نباید انتظار داشت و هر چه هست گرفتاری‌سازی برای کشور است.

اگر قصد رئیس مجلس اصلاح امور است، بودجه را به کمیسیون تلفیق برگرداند

خباز درباره وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: اکنون دو راه پیش رو است؛ اگر رئیس مجلس به واقع قصد اصلاح امور را داشته باشد بودجه را به کمیسیون تلفیق باز می‌گرداند و با مشورت با مخالفینی که در صحن صحبت کردند و رایزنی و لابی با آنها بودجه را تصویب می‌کند.

وی با تاکید بر این که راه دوم ارجاع لایحه بودجه به دولت است، افزود: اگر سال آخر دولت نبود، بودجه دو دوازدهم و سه دوازدهم اشکالی نداشت اما اکنون دولت بعدی با هر گرایشی روی کار بیاید، تا بخواهد بودجه را اصلاح کند مساله به شهریور و مهر کشیده می‌شود.

مجلس با دولت لجبازی می‌کند / مجلس حداقلی به فکر همان حداقل مردم باشد

استاندار سابق استان سمنان با تصریح بر این که مجلس یازدهم با دولت لجبازی می‌کند، گفت: کسانی که با رای حداقلی به مجلس آمدند، به فکر همین حداقل مردم باشند چرا که به فکر همه مردم که نیستند.

وی ادامه داد: این رویه و رفتار مجلس یازدهم به جز حذف نیروهای کارآمد، کناره‌گیری نیروهای ارزشمند، ناامید کردن مردم و مضحکه کردن کشور در دنیا چیز دیگری را عاید ما نمی‌کند.

خباز همچنین خاطرنشان کرد: بودجه برنامه یک ساله کشور است؛ یعنی اگر این بودجه و یا درصدی از آن تصویب نشود از ابتدای فروردین پرداخت حقوق کارمندان ممکن نیست، چه رسد به عمران و آبادی.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: ما خراسانی‌ها می‌گوییم طرف بر خر لج سوار شده است و وضعیت مجلس یازدهم مصداق همین جمله است. علاوه بر این برای این وضعیت مثال روشن دیگری نیز وجود دارد؛ به خواب رفته را می‌توان بیدار کرد، کسی که خود را به خواب زده نه.

چند پارگی در مجلس مشهود بود / مجلس هیچ قصدی برای همراهی با دولت ندارد

خباز همچنین گفت: مجلس می‌توانست کلیات را تصویب کند و بعد در بررسی جزئیات نظرات خود را در بودجه اعمال می‌کردند. متاسفانه به رغم تاکیدات رهبر انقلاب، مجلس هیچ قصدی برای همراهی با دولت ندارد.

وی افزود: مجلس یکدست نیست یعنی افراد دوراندیش و کسانی که به فکر کشور هستند، در داخل مجلس چندان وجود ندارد.

همه چیز زیر سر خود هیات رئیسه مجلس است

خباز با انتقاد از مدیریت مجلس نیز گفت: من تصور می‌کنم همه چیز زیر سر خود هیات رئیسه و تندروهای مجلس است. اگر هیات رئیسه نمی‌تواند با مدیریت مجلس بودجه را تصویب کند، باید گفت زهی تاسف.

وی تاکید کرد: رئیس مجلس که اکثریت رای را داشته، امروز گوش به حرفش نمی‌دهند؟

نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: هیات رئیسه یا خود مایل نیست بودجه تصویب شود یا اگر مایل است مایه نمی‌گذارد. اگر بر اساس برخی تحلیل‌ها موضوع از کنترل هیات رییسه مجلس نیز خارج شده باشد، باعث امدیواری است چرا که اگر مجلس یکدست بود امید اصلاح کم بود اما عدم یکدست بودن مجلس جای امیدواری است.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان این که دلسوزان هر شهری از نمایندگان خود سوال کنند چرا به کلیات بودجه رای داده نشده است، گفت: به نظر می‌رسد آنها از این که در هر برنامه‌ای شکست خوردند، ناراحت هستند. به خصوص کسانی که رویای ریاست‌جمهوری می‌دیدند و با پیروزی بایدن و اطمینان از شکست خود دیواری کوتاه‌تر از دیوار دولت ندیدند.

خباز با بیان این که مجلس ضربه‌های خود را به دولت در سال آخر می‌زند، تاکید کرد: مطمئن باشند دود این کار به چشم مردمی می‌رود که ادعای خدمت به آنها را دارند.

وی با انتقاد از برخی اظهارات نمایندگان در روز بررسی کلیات لایحه بودجه گفت: وقتی نایب رئیس مجلس این قدر بی‌هوا می‌گوید خوب است ما هم مثل آمریکا بعد از اتمام کار ریاست‌جمهوری آقای روحانی او را استیضاح کنیم، دیگر چه می‌توان گفت.

خباز با انتقاد از این دست از رفتارها گفت: دیروز به فکر شکایت علیه رئیس‌جمهور بودند، امروز به بودجه رای ندادند و خود را پیرو رهبری و ولایت فقیه هم می‌خوانند.

وی با بیان این که رفتارهای دولت یازدهم و ادعای ولایتمداری آنها با هم نمی‌خواند، ادامه داد: نمایندگان مجلس می‌خواستند روز اول دولت را استیضاح کنند که رهبری گفت دولت باید تا روز آخر کار کند.

عضو حزب اعتمادملی خاطرنشان کرد: گمان می‌کنند مردم این مسائل را متوجه نمی‌شوند و می‌خواهند به دولت ضربه بزنند تا در آینده بر کرسی ریاست‌جمهوری تکیه بزنند غافل از این که از این رانده و از آنجا مانده می‌شوند.

 

منبع: اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر