کد خبر: 10143
A
گزارش "دیده بان ایران" از فعالیت جدید انتخاباتی تیم جلیلی؛

جبهه فرهنگی انقلاب برگزار می کند: آموزش حرفه ای توییتر برای طلاب+ عکس

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، نهاد فرهنگی غیردولتی است، به رهبری وحید جلیلی که از سال 89تاسیس شده و عمده ترین فعالیت آن تدوین تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

جبهه فرهنگی انقلاب برگزار می کند: آموزش حرفه ای توییتر برای طلاب+ عکس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، یک تشکل اصول گرا با نام جبهه فرهنگی  انقلاب اسلامی اعلام کرده است  که می خواهد به طلبه ها توئیتر آموزش دهد.

«به زودی دوره های گسترده آموزش حرفه ای توییتر برای عزیزان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار خواهد شد» این توییتی بود که شب گذشته، طلبه ای به نام «سید کمال باقر زاده» در توییتر منتشر کرد و کاربران این شبکه اجتماعی بلافاصله پس از آن؛ با هشتگ #توییتراسلامی به استقبال این توییت رفته و حضور آنها در این شبکه پر مخاطب را به چالش کشیدند. این کاربران با قرار دادن کامنت در زیر توییت این طلبه جوان با گوشزد کردن جرم مربوط به استفاده از فیلترشکن برای حضور در شبکه های اجتماعی فیلترشده نوشتند: «استفاده از فیلتر شکن جرم و است در صورت استفاده از آن مجرم با حبس حداقل 91 روز و جزای نقدی حداقل 5میلیون ریالی جریمه خواهند شد، چگونه برای شبکه ای که در کشور فیلتر است قرار است آزادانه دوره آموزشی برگزار کنید؟!»

 

جبهه فرهنگی انقلاب یا جبهه برادران جلیلی؟!

 

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، نهاد فرهنگی غیردولتی است، به رهبری وحید جلیلی که از سال  89تاسیس شده و عمده ترین فعالیت آن تدوین تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

همچنین برگزاری جشنوارهایی نظیر عمار و جشنواره موسیقی ضد آمریکایی طبس و انتشار ماهنامه «راه» از جمله فعالیت های این جبهه فرهنگی طی هشت سال گذشته بوده است. اینکه بودجه این نهاد توسط کدام ارگان تامین می شود اطلاعی در دست نیست اما شنیده ها حاکی است که هواداران وحید جلیلی پس از روی کارآمدن دولت روحانی عمده فعالیت های خود را در شبکه های مجازی و براه انداختن موج اعتراض نسبت به عملکرد دولت از فضای سایبر متمرکز کرده اند.

 

وقتی اصولگرایان به توییتر علاقه مند می شوند!

 

حضور طلاب و اصولگرایانی که تا دیروز مخالف سرسخت شبکه های اجتماعی پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و استفاده از ظرفیت این شبکه های اجتماعی برای بیان برخی مخالفت ها؛ یکی از موضوعاتی است که مخالفان و موافقان زیادی را به دنبال دارد.

اردیبهشت ماه گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در هشتمین جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های طلاب و همچنین حضور فعال آنها در شبکه های اجتماعی گفته بود: «امروز فضای مجازی فرصتی برای ما فراهم آورده است که می‌توانیم ندای اسلام ناب را به اقصی نقاط عالم برسانیم.» سخنانی از این دست در سه سال گذشته که عمده آنها هم از قم منتشر به گوش می رسید باعث شد تا طلاب قم سردمداران عضویت در شبکه اجتماعی توییتر باشند و به دنبال آنها اصولگرایانی همچون حداد عادل و احمد توکلی و محسن رضایی برای حضور در توییتر دست بکار شوند.

تا جاییکه در چند ماه گذشته، تعداد اصولگرایانی و طلابی که عضو توییتر شدند به چند برابر سالهای گذشته رسیده است.

مشخصه بیشتر طلاب و روحانیون حاضر در توییتر، جوان‌بودن و همچنین اطلاعات کاربری‌شان شامل اسم و عکس‌های واقعی خودشان است. بیشتر آنها در عکس‌ها ملبس به لباس روحانیت هستند. البته به این مشخصات باید گرایش سیاسی آنها را هم اضافه کرد؛ کاربرانی که بیشتر «منتقد دولت روحانی و برجام» بوده و در زمینه مسائل شرعی و دینی هم هر از گاه با کاربران بحث و‌ جدل‌ دارند.

 

استفاده از فیلتر شکن برای چه کسانی جرم محسوب می شود؟!

 

تکراری ترین سوالی که بسیاری از کاربران به طور مداوم از این روحانیون فعال در توییتر می‌پرسند این است: «وقتی توییتر فیلتر است و استفاده از فیلترشکن هم جرم و ممنوع است، چرا شما از توییتر استفاده می‌کنید؟»

اما شب گذشته سید کمال باقر زاده، از شاگران وحید جلیلی و عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال نوشت: «توییتر فیلتر نیست و من بیش از دو هفته است که بدون فیلتر شکن وارد توییتر می شوم.»

مهرماه گذشته بود که یک رسانه‌ی نزدیک به جمعیت ایثارگران - با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مسعود پیرهادی و سردبیری مجتبی توانگر، با انتشار خبری، ادعا کرد: یک مقام برجسته در امور فضای مجازی در جمع برخی از فعالان این حوزه از برخی تلاش ها برای رفع فیلتر توییتر خبر داده است.

وی با بیان اینکه جایگزینی تلگرام با توییتر در حال بررسی است، می گوید: طرحی در دست بررسی است که طبق آن پیام رسان تلگرام مسدود شده و به جای آن توییتر از فیلتر خارج شود.

مطرح شدن این ایده در حالی است که شرکت "المملکه القابضه" که ریاستِ آن را "بن طلال" شاهزادۀ سعودی به عهده دارد دومین سهام دار عمده توییتر محسوب می شود.

همچنین عربستان سعودی بعد از آمریکا دومین کشوری است که از توییتر درخواست کشف هویت افراد را داشته و این شرکت نیز به بیش از 70 درصد درخواست ها پاسخ مثبت داده است.

 

به میان آمدن طرح هایی برای رفع فیلتر توییتر در آستانه انتخابات 96 ایران در حالی است که برخی تئوریسین های اصولگرایی داخل کشور "توییتر" را پای ثابت جریان های براندازی نرم می دانند.

حال سوال اینجاست که با توجه به فیلتر بودن توییتر و همچنین استقبال روزافزون دلواپسان و اصولگرایان از شبکه های اجتماعی پرمخاطب تکلیف کاربران چیست؟! آیا استفاده از فیلتر شکن تنها برای افراد خاص جرم محسوب می شود و یا این قانون فراگیر است.!

122

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر