کد خبر: 101465
A

حمیدرضا ترقی: انتخاب متکی ارتباطی با موضوع مذاکره در دولت آینده ندارد

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: مذاکره ایران با کشورهای شرقی موفقیت آمیز بود و آنچه که بی نتیجه و توهم است، مذاکره با آمریکا است.

حمیدرضا ترقی: انتخاب متکی ارتباطی با موضوع مذاکره در دولت آینده ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ «حمیدرضا ترقی»، یک فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با انتخاب منوچهر متکی به عنوان سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: متکی مسئول اجرای شورای ائتلاف است و ارتباطی به مذاکره وجود ندارد. در بین کسانی که سابقه اجرایی داشتند متکی برای مسئولیت شورای وحدت انتخاب شد و این انتخاب ارتباطی به مذاکره و دولت آینده ندارد. اینکه دولت آینده چه کسی را در ارتباط با مذاکرات انتخاب کند مساله دیگری است.

او اضافه کرد: مذاکره یکی از ابزارهای دیپلماسی بین المللی است و در خیلی جاها ضرورت دارد تا این مذاکرات در حین دیپلماسی صورت بگیرد.

ترقی تاکید کرد: مساله مهم در مذاکره این است که طرف مذاکره کیست و با چه هدفی مذاکره می کند. ما مذاکرات متعددی در ارتباط با مسائل منطقه و مساله سوریه و روابط بین چین و ایران و مواردی دیگر داشتیم و این مذاکرات طبیعی است و صورت می گیرد اما مذاکراتی که طرف آن پایبند به تعهدات خود نباشد و در روند مذاکره، دیدگاه ها و خواسته های خود را به ما تحمیل کند همواره از جانب نظام و رهبری تقبیح شده و مورد نقد قرار گرفته است.

او یادآور شد: برخلاف برخی دولت ها دولت اصلاحات و دولت اعتدال اینطور تصور می کردند که مذاکره با آمریکا می تواند از میزان دشمنی این کشور با جمهوری اسلامی بکاهد و مذاکرات می تواند مسیر توسعه کشور را هموارتر کند درحالیکه به این نتیجه رسیدند که مذاکره نمی تواند حلال مشکلات کشور باشد!

ترقی در پایان گفت: البته مذاکره با آمریکا اینطور است و مذاکره ایران با کشورهای شرقی موفقیت آمیز بود و آنچه که بی نتیجه و توهم است مذاکره با آمریکا و کشورهای سلطه گری چون آمریکا است.

 منبع: برنا

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر