کد خبر: 101474
A

پوران درخشنده: اگر جشنواره فجر باعث گسترش کرونا شود نباید به هر قیمتی آن را برگزار کرد

پوران درخشنده، کارگردان و دارنده سیمرغ بلورین دوره‌های پیشین جشنواره، برگزاری این رویداد سینمایی را در روزهای کرونایی که سینماها تعطیل بودند بهتر از برپا نشدن آن ارزیابی می‌کند، اما بر این نکته هم تاکید دارد که اگر برگزاری حضوری جشنواره باعث شود این ویروس شیوع بیشتری پیدا کند، درست نیست به هر قیمتی آن را برگزار کرد.

پوران درخشنده: اگر جشنواره فجر باعث گسترش کرونا شود نباید به هر قیمتی آن را برگزار کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ حواشی راجع به برگزاری این دوره جشنواره فیلم فجر حتی پیش از جشنواره وجود داشت و این روزها نیز که سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است، حرف و حدیث‌ها درباره اینکه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شوند یا حتی در صورت رعایت، خطر ابتلای افراد یا ناقل بودن آنها در محیط جشنواره بالا می‌رود همچنان وجود دارد.

 

از یک سو مسئولان جشنواره تاکید دارند که پروتکل‌ها از جمله فاصله‌گذاری، استفاده از تب‌سنج برای ورود به سالن، صندلی‌ها و ضدعفونی کردن مرتب سالن‌ها رعایت می‌شود، اما از سوی دیگر برخی از رسانه‌ها و تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی بر خبرنگاران، منتقدان و سینماگرانی که در این دوره جشنواره حضور دارند خرده گرفته و آنها را عاملی برای انتقال هرچه بیشتر ویروس کرونا در روزهای آینده تلقی می‌کنند.

 

همه اینها باعث شده فارغ از کم و کیف فیلم‌ها، این سوال پیش آید که آیا اساساً این رویداد باید به صورت حضوری برگزار می‌شد؟

 

پوران درخشنده برنده سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و یکمین دوره از جشنواره و لوح زرین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از ششمین جشنواره فیلم فجر است؛ با توجه به سابقه پوران درخشنده در مقام کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده، به سراغ او رفتیم تا نظرش را درباره برپایی جشنواره در روزهای کرونایی بپرسیم.

 

درخشنده در این باره گفت: برگزاری جشنواره به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر از برگزار نشدن آن است، اما اگر قرار باشد با برگزاری حضوری جشنواره اتفاق بدی برای مردم و هنرمندان رقم بخورد و باعث گسترش این ویروس شود، درست نیست به هر قیمتی آن را برگزار کرد.

 

درخشنده همچنین اضافه کرد: مردم با بلیت‌هایی که خریدند به نوعی از جشنواره فیلم فجر استقبال کردند. سینماها به هر حال باز شده است و همین که آیین برگزاری جشنواره و نشست‌های تخصصی برقرار است نشان می‌دهد اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

 

او درباره وضعیت فیلم‌های امسال جشنواره نیز توضیح داد: تا وقتی تمامی فیلم‌ها اکران نشوند نمی‌توان نظری داد. در حال حاضر جشنواره در حال برگزاری است و هنوز فیلم‌هایی برای دیدن باقی مانده است، به همین دلیل نمی‌توان فعلاً نظر قطعی داد، اما باید دید در مجموع کارنامه امسال سینمای ایران چه بوده است.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر