کد خبر: 101491
A

سعید جلیلی در چه صورتی نامزد انتخابات مجلس می شود؟

نقوی‌حسینی، نماینده سابق، مجلس گفته بود که سعید جلیلی مدعی نامزدی نیست، اما می‌گوید اگر اصولگرایان سر من به اجماع برسند به انتخابات وارد خواهم شد.

سعید جلیلی در چه صورتی نامزد انتخابات مجلس می شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ اخیرا تصویر پوستری در فضای مجازی منتشر شده که حاوی ترکیب کابینه احتمالی سعید جلیلی است؛ کابینه‌ای که برخلاف حامیان و طرفداران جلیلی که او را مصداق دولت جوان انقلابی می‌دانند چندان هم جوان نیست. اگرچه از جلیلی برخلاف دیگر نامزدهای احتمالی و بالقوه 1400 طیف اصولگرایی نشانه صریح و واضحی مبنی بر قصدش برای ورود به انتخابات هنوز دیده نشده است، اما روندی که او از سال 92 به این سو طی کرده، باعث شده که همواره در نیمکت ذخیره‌های ریاست‌جمهوری دیده شود. نقشش در ساخت مجموعه‌ای تحت عنوان دولت در سایه و رصد و نقد سیاست‌های دولت روحانی و حمله‌های گاه‌و‌بیگاه او به‌ویژه به پرونده هسته‌ای و برجام باعث شده که ظن نشستن بر صندلی پاستور هیچ‌گاه از او دور نشود.

برخی می‌گویند او یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های جبهه پایداری است در صورتی که آمدن ابراهیم رئیسی به‌طور قطعی کنسل شود؛ اگرچه وضعیتش تا اینجا در نظرسنجی‌ها چندان بالا نیست و نسبت به سال 92 موقعیتی پایین‌تر دارد. نقوی‌حسینی، نماینده سابق، مجلس گفته بود که سعید جلیلی مدعی نامزدی نیست، اما می‌گوید اگر اصولگرایان سر من به اجماع برسند به انتخابات وارد خواهم شد؛ ولی اگر اجماع نباشد او قصد ورود به انتخابات را ندارد. صحبت‌هایی شده است که اگر اجماع اصولگرایان روی قالیباف انجام شد و او برای ریاست‌جمهوری آمد، جلیلی میان‌دوره مجلس وارد شود و ریاست مجلس را بر عهده بگیرد؛ در همین جلسات مطرح شد که سعید محمد هم گزینه شهرداری تهران باشد که او واکنش نشان داد و گفت صرفا برای ریاست‌جمهوری وارد خواهم شد.

منبع: شرق

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر