کد خبر: 101528
A

لغو دیدار قالیباف - پوتین؛ روغن ریخته یا دیپلماسی عزتمندانه؟

ماجرا وقتی ابهام می‌یابد که ابتدا اعلام می‌شود قالیباف پذیرفته هنگام خروج از تهران و موعد ورود به مسکو تست ابتلا به کرونا بدهد تا بتواند ولادیمیر پوتین را از نزدیک ملاقات و پیام رهبر عالی ایران را به او تسلیم کند.

لغو دیدار قالیباف - پوتین؛ روغن ریخته یا دیپلماسی عزتمندانه؟

به گزارش دیده بان ایران؛ برای دیپلماسی عزتمندانه‌ای که اصولگرایان آن را وعده می‌دهند همین ماجرا ملاقات قالیباف با پوتین کافی است.اینکه چرا برای ارسال پیام رهبری محمد باقر قالیباف انتخاب شده اگرچه جای سوال دارد اما باید آن را به اختیار نویسنده نامه واگذار کرد و ایشان بوده که به هر مصلحتی رییس مجلس را سفیر پیام خود انتخاب کرده است.

اما ماجرا وقتی ابهام می‌یابد که ابتدا اعلام می‌شود قالیباف پذیرفته هنگام خروج از تهران و موعد ورود به مسکو تست ابتلا به کرونا بدهد تا بتواند ولادیمیر پوتین را از نزدیک ملاقات و پیام رهبر عالی ایران را به او تسلیم کند.

با این وجود یک روز پس از این ادعا اعلام شد قالیباف پروتکل‌های دیدارکنندگان با پوتین را نپذیرفته و لذا دیداری در کار نیست!

اولا دفتر رییس مجلس موظف است اعلام کند کدام پروتکل‌ها قرار بوده اعمال شود که قالیباف آنها را نپذیرفته و در ثانی صراحتا بگویند چرا با وجود لغو دیدار با پوتین رییس مجلس حاضر شده با نماینده او دیدار کند؟ آیا بهتر نبود سطح سیاسی حامل پیام نیز با تنزل به سفیر ایران در روسیه یا مقامی پایین‌تر از رییس مجلس تغییر می‌کرد؟

اما آنچه زمزمه و شایعه آن بیشتر از سایر سناریوها به گوش می‌رسد این است که دیدار احتمالی نه از جانب قالیباف که از سوی پوتین لغو شده و حالا حامیان سیاسی قالیباف برای آنکه قافیه را نبازند روغن ریخته را نذر امامزاده کرده‌اند.

این همان دیپلماسی عزتمندانه است! دوستان موفق به دیدار پوتین نشده و حالا قرار است پیام مهم عالی‌ترین مقام سیاسی ایران را تسلیم نماینده او کنند!

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر