کد خبر: 101726
A

مسن‌ترین فرد در اروپا کرونا را شکست داد

یک راهبه فرانسوی که مسن‌ترین فرد در اروپا شناخته می‌شود، به کرونا مبتلا شد و درست چند روز پیش از تولد 117 سالگی‌اش توانست بر این بیماری غلبه کند.

مسن‌ترین فرد در اروپا کرونا را شکست داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خواهر آندره" ساله پس از 3 هفته مبارزه با کرونا در یک خانه سالمندان در شهر "تولوز" در جنوب فرانسه، این ویروس را شکست داد و قرار است فردا (پنج شنبه) صدوهفدهمین سالروز تولد خود را جشن بگیرد.

 "لوسیل راندون" راهبه کاتولیک فرانسوی که در سال 1944 پس از پیوستن به کلیسایی کاتولیک نام خود را به "خواهر آندره" تغییر داده، پیرترین فرد اروپا و جهان است که کرونا را شکست داده است.

او متولد 11 فوریه 1904 است و پس از "کین تاناکای" ژاپنی که در ژانویه امسال صدوهجدهمین سالروز تولد خود را جشن گرفت، دومین فرد پیر جهان است.

تست کرونا او به همراه 80 نفر دیگر از اعضای خانه سالمندان در روز 16 ژانویه گذشته (25 روز پیش)، مثبت اعلام شد. اما او علائم ابتلا به کووید-۱۹ را نداشت. و پس از آن پزشکان مداوای او را آغاز کردند و حالا با شکست دادن کرونا حالش خوب است و خود را مهیای برگزاری جشن تولدش در کنار گروه کوچکی از اعضای خانه سالمندان می کند.

خواهر آندره به یک رسانه محلی گفت که حتی متوجه نشده است که به این بیماری مبتلا شده.

 

این راهبه نابینای فرانسوی در پاسخ به سوال مجری تلویزیون فرانسه درباره ترسیدن خود از ابتلا به کرونا گفت:" نه ، من ترس نداشتم چون از مرگ نمی ترسم ... خوشحالم که اینجا با شما هستم و خوشحال خواهم بود که در صورت مرگ در جایی دیگر به برادر بزرگ و پدربزرگ و مادربزرگم خواهم پیوست."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر