کد خبر: 101858
A

دولت مجوز احداث قطار برقی پردیس را برای «خاتم الانبیاء» صادر کرد

هیئت وزیران به منظور توسعه شبکه قطار حومه‌ای کشور، به مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برای اجرای پروژه قطار برقی پردیس مجوز داد.

دولت مجوز احداث قطار برقی پردیس را برای «خاتم الانبیاء» صادر کرد

به گزارش دیده بان ایران؛  هیئت وزیران در جلسه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید (به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی) با حفظ مالکیت دولت نسبت به اجرای پروژه احداث قطار برقی شهر جدید پردیس به کلانشهر تهران اقدام نماید.

این پروژه به طول حدود ۲۵ کیلومتر (دو ایستگاه در مسیر و توقف‌گاه) با برآورد تقریبی ۴۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال (شامل عملیات عمرانی و تجهیزات ثابت) با انعقاد قرارداد واگذاری با شرکت احداث و راه اندازی متروی پردیس به کلانشهر تهران به سهامداری شرکت پترو عمران مهد سازه وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرا می‌شود.

افزایش سرعت در جابه‌جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان تهران، از دیگر دلایل این تصمیم دولت به شمار می‌رود.

بر اساس این تصمیم، شرکت طرف قرارداد عهده دار تأمین ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه، تأسیسات جانبی خاص آن تا شروع مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه‌ها خواهد بود، بقیه هزینه‌ها نیز حداقل ۴۰ درصد از منابع مالی داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و تا ۳۰ درصد از محل قانون بودجه سنواتی تأمین خواهد شد.

همچنین نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوران احداث و بهره‌برداری معادل نرخ سود تسهیلات مشارکتی مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه دودرصد در زمان انعقاد قرارداد صورت می‌گیرد و مبلغ آن تا پایان دوره ثابت و قابل افزایش نیست.

چنانچه دوره احداث و مطالعه، بر اثر تعلل شرکت طرف قرارداد و پیمانکاران معرفی شده، بیش از ۶۰ ماه به طول انجامد، در دوره تأخیر نه تنها هیچ گونه سودی برای آورده شرکت طرف قرارداد منظور نخواهد شد بلکه نسبت به استیفای حقوق دولت و تعیین تکلیف پروژه اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

 
 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر