کد خبر: 101952
A

غلامرضا انصاری: نهاد اجماع ساز حداقل کار تشکیلاتی را برای اصلاح طلبان انجام می‌دهد

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: این دوره با ادوار گذشته متفاوت است و نه اصلاح طلبان و نه رای دهندگان حضور سلبی را نمی پذیرند.

غلامرضا انصاری: نهاد اجماع ساز حداقل کار تشکیلاتی را برای اصلاح طلبان انجام می‌دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ «غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با سازوکار نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و کارآمدی آن برای این جریان گفت: در نبود احزاب فراگیر و ملی که امروز دامن عرصه سیاسی کشور را گرفته است و باتوجه به اینکه کار تشکیلاتی، هزینه های زیادی را برای کنشگران سیاسی به بار آورد، می‌بینیم که امروز تشکل های دارای برنامه مدون در فضای سیاسی ما وجود ندارد و گروه ها در زمان انتخابات با شعارهای اغواگرانه و غیر واقعی و هیجانی و پوپولیستی در فضای انتخابات حضور پیدا می کنند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند ولی بعد از انتخابات هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی گیرند.

او افزود: مردم نیاز به مراجعه به صاحبنظران سیاسی دارند تا با اتکا به نظرات این گروه ها انتخاب اصلح انجام بدهند. در چنین شرایطی طبیعی است که نهاد اجماع ساز و ائتلاف های سیاسی دارای تعهد و مسئولیت می توانند نبود احزاب را تا حدودی پر کنند.

انصاری تاکید کرد: اصلاح طلبان باتوجه به اعتقادشان به کار تشکیلاتی و نهادسازی سیاسی در دو دهه اخیر در قالب وحدت استراتژیک تلاش کرده اند کنشگری خود را در عرصه انتخابات بروز و ظهور بدهند و شورای اجماع ساز اصلاح طلبان در همین راستا است.

او اضافه کرد: ما در انتخابات مختلف متناسب با زمان و مکان تصمیم گرفته ایم و من فکر می کنم که نهاد اجماع ساز در شرایط موجود حداقل های کار تشکیلاتی را برای اصلاح طلبان و مجموعه هوادارانش ایجاد می کند و با جدیت بیشتر علاوه بر تدوین راهکارهای انتخاباتی ۱۴۰۰ برنامه های مدونی برای نامزد احتمالی در دستورکار قرار می‌دهد.

انصاری در پایان افزود: این دوره با ادوار گذشته متفاوت است و نه اصلاح طلبان و نه رای دهندگان حضور سلبی را نمی پذیرند شورا در صورتی می تواند، موج انتخاباتی ایجاد کند که نامزد حداکثری و با قدرت، توانمند، باتجربه و با کارنامه خوب معرفی کند و این شخص با تیم کاری و برنامه ای خوب شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کند، ما امیدواریم عملکرد شورا در این راستا باشد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر