کد خبر: 101975
A

فاضل میبدی: باید یک بار برای همیشه با جریان‌های خودسر برخورد شود

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز باید دستگاه‌های مربوطه به صورت جدی به این مساله ورود کنند و یک بار برای همیشه با این جریانات برخورد قاطع داشته باشند. ما قبلا هم شاهد چنین اتفاقاتی بودیم و اگر برخورد لازم با این جریانات صورت نگیرد، در آینده نیز شاهد تکرار این اتفاقات خواهیم بود.

فاضل میبدی: باید یک بار برای همیشه با جریان‌های خودسر برخورد شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدتقی فاضل میبدی در انتقاد از توهین به رییس جمهوری در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به عنوان یک نماد ملی باید فرصتی برای تقویت انسجام و وحدت ملی باشد. بنابراین در چنین رویداد ملی و مهم تاریخی باید یک نگاه ملی به آن داشت و هر اتفاق و رفتاری در این رویداد مهم ملی باید در جهت تقویت وفاق و همبستگی باشد.

وی افزود: متاسفانه اتفاقی که در خلال راهپیمایی رخ داد نه تنها در جهت منافع ملی بود بلکه با منافع ملی و اصل همبستگی ملی در تعارض بود و می‌تواند در آستانه فرارسیدن انتخابات، فضای عمومی کشور را بیشتر در معرض ناامیدی و دلسردی قرار بدهد. بنابراین اقدامی که رخ داد قابل دفاع نبوده و لازم است که مسئولان و متولیان امر به این موضوع ورود کرده و با مقصران و متخلفان برخورد کنند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کشور در شرایط مهمی در آستانه انتخابات قرار دارد و همه جریان‌ها و جناح‌های سیاسی باید در جهت تقویت و انسجام ملی وارد عمل شوند، تصریح کرد: قطعا به دولت در زمینه‌های مختلفی نقدها و نظراتی وارد است ولی این انتقادات و اشکالات سبب نمی‌شود که عده‌ای بخواهند در یک جشن ملی شعارها و توهین‌ها و ناسزا علیه شخص دوم مملکت مطرح کنند. این رفتار یعنی آنکه عده‌ای منافع جناحی و سیاسی خودشان را بر منافع ملی و وفاق ملی ترجیح داده‌اند.

این استاد دانشکده مفید قم با تاکید بر اینکه اگر با این جریانات و اتفاقات برخورد لازم صورت نگیرد در آینده دوباره شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود، تصریح کرد: امروز باید دستگاه‌های مربوطه به صورت جدی به این مساله ورود کنند و یک بار برای همیشه با این جریانات برخورد قاطع داشته باشند. ما قبلا هم شاهد چنین اتفاقاتی بودیم و اگر برخورد لازم با این جریانات صورت نگیرد، در آینده نیز شاهد تکرار این اتفاقات خواهیم بود.

فاضل میبدی با بیان اینکه شرایط امروز کشور بسیار ویژه و حساس است، خاطرنشان کرد: امروز همه دستگاه‌ها و نهادها اعم از دولتی و غیردولتی باید با هم همکاری داشته باشند تا بتوانند مشکلات و مطالبات مردم که مهمترین آن موضوعات اقتصادی و معیشتی است را برطرف کنند. امروز هر حاشیه و بحث فرعی باعث می‌شود که نگاه دستگاه‌ها و مسئولان از مشکلات اساسی و اصلی کشور منحرف شود. مردم امروز در شرایط سختی قرار دارند و باید در جهت حل مشکلات آنان قدم برداشت و قطعا در چنین شرایط تقویت انسجام ملی می‌تواند به حل هرچه بهتر این مشکلات بیانجامد.

منبع: صبح ما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر