کد خبر: 102108
A
ناکارآمدی وزارت صمت در کنترل قیمت خودرو؛

افزایش ۲ تا ۱۰ میلیونی قیمت انواع خودرو/ پژو پارس به ۲۱۵ میلیون تومان رسید

در حالی که وزیر صمت روز یکشنبه در مجلس خبر از کاهش قیمت خودرو داد قیمت خودرو دوباره خیز برداشته و گرانی به تمام خودروها سرایت کرد .

افزایش ۲ تا ۱۰ میلیونی قیمت انواع خودرو/ پژو پارس به  ۲۱۵ میلیون تومان رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قیمت انواع خودروهای پرتیراژ و مونتاژی که تا یک‌ماه‌ونیم پیش تحت تاثیر از سیر نزولی قیمت ارز روند کاهشی به‌خود گرفته بود، با نزدیک‌شدن نرخ دلار به مرز 26هزار تومان بار دیگر صعودی شد.

با این حال، مسئولان وزارت صنعت و فعالان بازار خودرو وعده تداوم سیر نزولی قیمت خودرو در بازار شب عید را داده‌اند. خودروسازان نیز از طرح‌های تازه‌ای برای عرضه برخی محصولات پرتیراژ خود خارج از شیوه قرعه‌کشی کنونی با مجوز شورای سیاستگذاری خودرو خبر می‌دهند.

اما گزارشات میدانی از برخی مراکز خرید و فروش خودرو نشان می دهد، قیمت حاشیه بازار انواع خودروهای پرتیراژ داخلی  صعودی است به‌نحوی که در معاملات 3روز گذشته بازار خودرو نرخ انواع خودروهای داخلی افزایش 2 تا 10میلیون تومانی(5تا 7درصد) را شاهد بود که میزان این افزایش قیمت در خودروهای مونتاژی بیش از خودروهای داخلی بود.

بازار خودروهای وارداتی نیز از افزایش نرخ ارز بی‌نصیب نماند و قیمت برخی انواع خودروهای خارجی افزایش قیمت 30 تا 100میلیون تومانی را تجربه کرد. با این روند در بازار دیروز خودروهای پرتیراژ داخلی قیمت سایپا۱۱۱ با افزایش یک میلیون تومانی به ۱۲۹ میلیون، پراید131 با افزایش یک میلیونی به 110میلیون، تیبا صندوقدار با افزایش 2میلیونی به 116میلیون، پژو۲۰۶ تیپ‌۲ (ساده) با افزایش 3 تا 7میلیونی به ۲۰۰ میلیون، پژو پارس معمولی و اتوماتیک با افزایش 4میلیونی به‌ترتیب به 215و 310میلیون، پژو206 تیپ‌5 فول با افزایش 5میلیونی به 255میلیون تومان رسید و قیمت تمام محصولات خانواده سمند ‌رشد 2میلیون تومانی قیمت را شاهد بود.

همچنین پژو207 دنده‌ای 277میلیون، پژو207 اتومات 432میلیون و پژو405 با قیمت 188میلیون تومان در حاشیه بازار نرخ خورد. این افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی به‌مراتب بیش از خودروهای پرتیراژ داخلی بود به‌نحوی که قیمت هایما اس‌7 با افزایش 45میلیون تومانی از 660 به 705میلیون تومان رسید. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر