کد خبر: 102132
A

مقررات جدید برای دستفروشان اعلام شد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از تعیین الزامات فعالیت دست‌فروشان در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعمل‌های لازم را برای فعالیت روزبازارها با توجه به شیوع بیماری کرونا صادر کرد.

مقررات جدید برای دستفروشان اعلام شد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، با اشاره به این دستورالعمل گفت: فعالیت دست‌فروشان در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است، اما در سایر شهرها محل فعالیت دست‌فروشان باید ترجیحاً در محل‌های روباز و با استفاده از سازه‌های موقت و سبک باشد.

 

وی با تأکید بر این‌که مکان انتخاب شده برای ساماندهی دست‌فروشان نباید در نقاط بی‌دفاع شهری یا محل‌هایی بدون امکانات لازمی چون روشنایی، دسترسی مناسب و امنیت باشد، اظهار کرد: ساعت فعالیت در محل‌های تعیین شده برحسب شرایط و مقتضیات شیوع بیماری در هر شهر و  بر اساس محدودیت‌های ذکر شده در مصوبه ستاد ملی کرونا توسط فرماندار تعیین می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی و صنایع و مشاغل شهر ادامه داد: استقرار دست‌فروشان با در نظر گرفتن  حداقل فاصله ۲ متر و رعایت فاصله ایمن حداقل یک تا دو متر در مسیر تردد افراد برای پیشگیری از شیوع بیماری الزامی خواهد بود. همچنین در محل‌هایی که امکان جداسازی ورود و خروج وجود دارد،  مسیر ورود از خروج  باید تفکیک شود.

 

مفاخریان به نظارت بر رعایت بهداشت و استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله استفاده از ماسک و دستکش برای همه فروشندگان تأکید کرد و گفت: در روزبازارها باید پرهیز از تبادل وجه نقد و استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان و یا روش پرداخت از طریق  (QRکد پرداز) در اولویت قرار گیرد.

 

وی درباره ارائه مواد غذایی در روزبازارها اظهار کرد: همه فروشندگان مواد غذایی ملزم به داشتن کارت بهداشت معتبر و عرضه بسته‌بندی‌شده محصولات هستند.


مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به لزوم رعایت بهداشت محیطی در روزبازارها، گفت: لازم است در غرفه‌های روز بازار، یک حائل (مانند پرده نایلونی یا  مشمایی) بین فروشنده و خریدار قرار گیرد. همچنین سطل‌های زباله به تعداد موردنیاز برای جمع‌آوری پسماند پیش بینی شود تا پسماندها در کیسه‌های پلاستیکی محکم بدون درز و نشت در پایان زمان فعالیت بازار،  جمع‌آوری شود.

 

مفاخریان با بیان این‌که مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی محل فعالیت با فروشنده است، تأکید کرد: ما موظف به اطلاع‌رسانی این الزامات در قالب تبلیغات محیطی در محل‌های تعیین شده هستیم  اما در صورت تخلف فروشندگان، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، چرا که گشت‌های کنترل بهداشتی جهت پایش و نظارت بر عملکرد بهداشتی دست‌فروشان به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

 

منبع: خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر