کد خبر: 102203
A

علی رغم وعده وزیر صمت رخ داد؛ افزایش قیمت لوازم خانگی

در روزهای اخیر؛ در حالیکه رزم حسینی وزیر صمت خبر از صادرات لوازم خانگی میدهد ، که سهم مردم در این هنگامه تولید و فروش و صادرات فقط بهت و حسرت است و دلیل عمده آن قیمتهای سرسام آور لوازم خانگی است

علی رغم وعده وزیر صمت رخ داد؛ افزایش قیمت لوازم خانگی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آشفتگی در بازار لوازم خانگی قابل کتمان نیست. تولیدکنندگان لوازم خانگی معتقدند قیمت تولیداتشان با توجه به رشد هزینه  تولید نه‌تنها بالا نیست بلکه کفاف هزینه‌هایشان را هم نمی‌دهد. آنها افزایش 20درصدی قیمت محصولات را با رشد چندین برابری قیمت مواداولیه همتراز نمی‌دانند و در عین حال واحدهای فروش را به انبار کردن کالاها برای سود بیشتر متهم می‌کنند. فروشنده‌های لوازم خانگی اما می‌گویند جنس را از تولیدکننده گران می‌خرند و ناچارند گران بفروشند.

آنها هم در عوض مردم را به احتکار کالا متهم می‌کنند و بر این باورند قیمت‌های نجومی موجود در بازار ناشی از خرید به‌موقع و فروش بی‌موقع خیلی از افرادی است که قصد سوءاستفاده از شرایط موجود را دارند. از نظر دولت شرایط عادی، آرام و حتی خوب است.

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت به‌تازگی در یک برنامه تلویزیونی گفت که کارخانجات لوازم خانگی به‌رغم شرایط سخت تحریم با فعالیت شبانه‌روزی، صادرات خوبی به کشورهای همسایه دارند و محصولات آنها حتی به کشورهای اروپایی هم صادر می‌شود.

سهم مردم اما در این هنگامه تولید و فروش و صادرات، تنها بهت و حسرت است. قیمت‌های بالا و دست‌های خالی توان خرید بسیاری از اجناس مورد نیاز از مردم گرفته و آنها به ناچار برای رفع نیاز یا آغاز زندگی مشترک، به خرید لوازم دست دوم روی آورده‌اند. گفته می‌شود 10درصد جهیزیه‌ها با اجناس دست دوم تهیه می‌شود. امری که اگر با انتخاب شخصی و برای صرفه‌جویی باشد هیچ ایرادی ندارد اما آنچه واضح است این است که این خریدها از روی ناچاری است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر