کد خبر: 102288
A

خبرگزاری اصولگرا: آذری جهرمی میخواهد مردم را نسبت به «اینترنت ملی» بدبین کند

راه دانا نوشت: به نظر می رسد وزیر جوان با جعل واژه اینترنت ملی به دنبال این است که شبکه ملی اطلاعات زیر سوال رفته و به حاشیه هدایت شود.

خبرگزاری اصولگرا: آذری جهرمی میخواهد مردم را نسبت به «اینترنت ملی» بدبین کند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری اصولگرای راه دانا با انتشار گزارشی درباره اظهارات اخیر وزیر ارتباطات دولت دوازدهم و اشاره به کنایه این وزیر جوان به سفر قالیباف به روسیه نوشت: آذری جهرمی در گفت و گو با روزنامه اعتماد مدعی شده است که بارها گفته‌ام کلمه «اینترنت ملی» جعلی است و وجود ندارد و امکان درست شدنش نیست. اگر ایده هر کسی در کشور این باشد که چیزی به اسم «اینترنت ملی» ساخته شود اصلا از نظر فنی امکان‌پذیر نیست. هیچ‌گاه یک اندیشکده با ظرفیت 80 میلیون فکر از یک اندیشکده با ظرفیت 8 میلیارد فکر برتر نیست و کسی که دنبال این برود، خیانت است.

این اظهارات در حالی برای چندمین بار از سوی آذری جهرمی مطرح می شود که اساسا کارکرد شبکه ملی اطلاعات که راه اندازی آن وظیفه وزارت ارتباطات است با اینترنت ملی متفاوت است.به نظر می رسد وزیر جوان با جعل واژه اینترنت ملی به دنبال این است که شبکه ملی اطلاعات زیر سوال رفته و به حاشیه هدایت شود.

راه دانا می نویسد: وزیر ارتباطات به طور مکرر با جعل این عبارت شبکه ملی اطلاعات را قربانی اینترنت ملی می کند تا با انتشار این اظهارات در فضای مجازی افکار عمومی را نسبت به شبکه ملی اطلاعات بدبین کنند.

به نظر می رسد این تلاش به دنیال آن است تا وانمود کند که تفکری در کشور درپی محدود کردن استفاده مردم از فضای مجازی و فیلتر آن است در حالی که کارکرد شبکه ملی اینترنت چیزی که از سوی وزیر جوان نقل برای هدایت افکار عمومی نقل می شود نیست.

به اذعان کارشناسان ارتباطات شبکه ملی اطلاعات به دنبال آن است که احتیاجات درونی کشور در داخل مدیریت شود نه اینکه اطلاعات کاربران داخلی بر بستر اینترنت خارجی قرار گیرد و زمینه مساعد برای سرقت اطلاعات کاربران داخلی و هرگونه بهره برداری از آن فراهم شود.

قرار گرفتن اطلاعات سایت های حساس کشور بر بستر اینترنت خارجی می تواند زمینه نفوذ، بهره برداری های علمی، اقتصادی و سیاسی را میسر کند از این رو کشورهای بزرگ دنیا برای جلوگیری از هرگونه نفوذ و فاش شدن اطلاعات کاربرانشان از بستر داخلی اینترنت بهره برداری می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر