کد خبر: 102381
A

رئیس قوه قضائیه: هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد، اظهار داشت: مردم چشم و گوش باز دارند و اوضاع و شرایط را خوب می‌بینند و عرصه‌ها را خوب رصد می‌کنند و در کرونا در حرکت مومنانه رهبری چقدر زیبا حضور یافتند به رغم اینکه دچار مشکلات مالی شده بودند.

رئیس قوه قضائیه: هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ظهر شنبه در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: آنچه امروز دشمن را ناامید می‌کند در حوزه تولید، آن است که هر چه تولید افزون شود، دشمن نا امیدتر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: نخبگان به عنوان موثران در جامعه باید تلاش کنند که به نحوی آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد چرا که آسیب‌های اجتماعی تبدیل به جرم می‌شوند.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: باید کاری کرد که ما شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم که این آسیب‌ها تبدیل به جرم و جرم تبدیل به مسائل کیفری و جزایی نشود.

وی افزود: عدالت، یعنی عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و آنچه در جامعه از فساد و تبعیض می‌بینیم محصول بی عدالتی‌ها و محصول دور شدن از عدالت اقتصادی و اجتماعی است.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: ما هر چه به عدالت عمل کنیم شاهد کاهش ناهنجاری‌ها هستیم و همانگونه که رهبر فرمودند باید فقر، فساد و تبعیض را ریشه کن کرد و نه فقر زیبنده نظام اسلامی است نه فساد و نه تبعیض و هیچکدام با نظام اسلامی سازگاری ندارند.

وی با بیان اینکه هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد، اظهار داشت: مردم چشم و گوش باز دارند و اوضاع و شرایط را خوب می‌بینند و عرصه‌ها را خوب رصد می‌کنند و در کرونا در حرکت مومنانه رهبری چقدر زیبا حضور یافتند به رغم اینکه دچار مشکلات مالی شده بودند.

رئیسی افزود: آنچه باید به دنبال آن بود این است که سازمان اداری در کشور باید کار آمد شود و هر چه کار آمدتر گردد و اجرای عدالت در عمل و اجرا و میدان بیشتر شود، امید هم افزون شده و دشمن دچار یاس و ناامیدی خواهد شد.

وی بیان داشت: هر کاری که امروز در جهت افزایش تولید و در جهت پیشرفت این کشور انجام شود، باعث امیدواری مردم می‌شود و دستگاه قضائی که هم وظیفه نظارت و هم قضاوت دارد، در حوزه‌های نظارتی وظیفه دارند که دنبال کنند، ببیند و بشنوند و پیگیری کنند و خستگی ناپذیر کار کنند تا کار به نتیجه و محصول برسد.

رئیسی افزود: باید با یک دنیا امید و تلاش کار را با قدرت دنبال کرد و گره‌ها گشوده خواهد شد و آینده بسیار روشن و درخشان است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این ظرفیتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد به برکت بسیاری از سرمایه‌هایی همچون علما، بزرگان و نخبگان بوده و نتیجه اش در کارنامه این استان قریب به دوهزار شهید است، گفت: این ظرفیت عظیم در پرتو ارتباط با خدا و ارتباط با دین و فرهنگ دینی ایجاد شده و نشان آن تربیت مردم و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت بوده که از سرمایه‌های مهم استان است.

وی افزود: همه این ظرفیت‌های خدادادی همچون آب و خاک و هوا و کشاورزی و گردشگری و صنایع و نیروی جوان و نخبه که آماده تولید و فعالیت است برای مسئولین مسئولیت آور است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر