کد خبر: 102385
A

قاضی زاده هاشمی: آمریکایی‌ها پیشتر با برجام افراد ساده لوح را در ایران فریب داده بودند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه دولت جدید آمریکا از امکان فروش نفت ایران بدون برداشتن رسمی تحریم‌ها سخن می‌گوید، اقدام فریبکارانه‌ای هست که می‌کوشد با تخفیف‌هایی موقت، غیر رسمی و ناپایدار، بر انتخابات آتی ایران اثر بگذارد.

قاضی زاده هاشمی: آمریکایی‌ها پیشتر با برجام افراد ساده لوح را در ایران فریب داده بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر دولت جدید آمریکا گفت: اینکه دولت جدید آمریکا درخواست رد شده‌ دولت پیشین مبنی بر فعال‌سازی مکانیزم ماشه برجام را در بوق و کرنا می‌کند، اقدامی است تبلیغاتی، بی‌هزینه و کم‌اثر که فقط می‌کوشد آمریکای خارج شده از برجام را در اذهان عمومی تبرئه کند.

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها پیشتر نیز با اقدامات بی‌اثر و نمایشی افراد ساده لوح را در ایران فریب داده بودند و برجام را به اعتبار امضای کری قبولانده بودند، اما ملت ایران از تجربه تاریخی برجام درس گرفته است و دیگر فریب این اقدامات نمایشی را نخواهد خورد.

رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا افزود: اینکه دولت جدید آمریکا از امکان فروش نفت ایران بدون برداشتن رسمی تحریم‌ها سخن می‌گوید، اقدام فریبکارانه دیگری است که می‌کوشد با تخفیف‌هایی موقت، غیر رسمی و ناپایدار، بر انتخابات آتی ایران اثر بگذارد.

قاضی‌زاده افزود: پیش از این در اسناد منتشر شده توسط اندیشکده‌های دموکرات‌های آمریکا نیز به دولت جدید آمریکا توصیه شده بود که با تخفیف‌های موقت و ناپایدار، فضای سیاسی ایران را برای روی کار ماندن دولت‌هایی با گرایش سازشکارانه آماده نگاه دارند و مذاکره بر سر تعیین تکلیف برجام را به قصد چانه‌زنی برای کشاندن برجام به حوزه‌های موشکی و دفاعی کشور به پس از استقرار دولت بعدی ایران موکول کنند. لذا مطرح کردن تخفیف‌های موقت تحریمی با قصد تأثیرگذاری بر انتخابات ایران قابل پیش بینی بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران قبلا طعم این شیوه ایالات متحده را در پیشنهاد توافق‌نامه آلماتی، توافق ژنو و در تعویق چند باره تصمیم‌گیری ترامپ پیرامون خروج از برجام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیشین در ایران، چشیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر