کد خبر: 102457
A

رئیس قوه قضاییه: مردم زلزله‌زده از عدالت در توزیع امکانات گلایه دارند

رئیس قوه قضاییه با اظهار تاسف از وقوع زلزله در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: صد‌ها خانه در جریان زلزله سی‌سخت دچار آسیب شدند که حدود ۴۰۰ عدد از این خانه‌ها باید آواربرداری شوند.

رئیس قوه قضاییه: مردم زلزله‌زده از عدالت در توزیع امکانات گلایه دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به آسیب دیدگی برخی بنا‌ها در مناطق زلزله زده سی سخت گفت: در این بازدید هم دیدیم ساختمان‌ها و بنا‌هایی که مقاوم و ایمن ساخته شده بودند دچار مشکل نشده بودند اما آن دسته از بنا‌هایی که ایمنی کافی در ساخت و ساز آنها رعایت نشده بود، آسیب دیده بودند.

 

وی با ابراز همدردی با مردم سی سخت، به بازدید‌های خود از منازل آسیب دیده کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهارداشت: امیدواریم هر چه زودتر مشکلات مردم این مناطق برطرف شود.

 

رئیس دستگاه قضاء افزود: مردم زلزله زده سی سخت شهادت می‌دادند که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اولین ساعات وقوع زلزله در منطقه حاضر بود و وظایف خود را انجام می‌داد؛ البته مردم در خصوص عدالت در توزیع امکانات گلایه‌هایی داشتند که امیدواریم این گلایه‌ها روز به روز کمتر شود.

 

رئیسی با بیان اینکه هلال احمر و بسیج نیز در خدمت رسانی به زلزله زدگان اهتمام زیادی از خود نشان داده‌اند، خواستار تسریع در کمک رسانی به زلزله زدگان، استقرار موقت زلزله زدگان و در آینده ساخت واحد‌های مسکونی زلزله زدگان از سوی بنیاد مسکن شد.

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فراوانی تعداد زمین لرزه‌ها در کشور افزود:شهرداری ها، استانداری‌ها، دهیاری‌ها توجه داشته باشند که ساختمان و سازه‌ای نباید بدون اصول مهندسی ساخته شود و در این زمینه سازمان نظام مهندسی وظیفه قانونی دارد.

 

رئیسی با اشاره به تَرک فعل‌های صورت گرفته که منجر به آسیب‌های پس از زلزله شده است، گفت: مسئولان بدانند که اگر تَرک فعلی را انجام دهند و در اثر این تَرک فعل، حتی چند سال بعد خسارتی به مردم وارد شود، مسئول تَرک فعل کننده باید پاسخگو باشد.

 

وی در ادامه کرونا، امراض صعب العلاج، سیل، زلزله و سایر آفات طبیعی را در زمره بلایای طبیعی دانست و یادآورشد: در بلایای طبیعی نیز باید به قوانین تکوینی خداوند متعال پناه برد تا در امان ماند.

 

رئیس دستگاه قضاء گفت: آب‌های روان و نزولات آسمانی فراوان هستند و اگر سیل بند‌ها زیاد باشند، این آب‌های روان به آب شرب و آبادانی تبدیل می‌شوند و از کوچکترین آسیب جلوگیری می‌شود.

 

لازم است مصوبات سفر رهبری به کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شود

 

رئیسی با اشاره به سفر چند سال گذشته( سال ۷۳)  مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش‌هایی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده و لازم است که سایر مصوبات آن سفر نیز اجرایی شود.

 

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ضرورت جابجایی برخی زندان‌ها از مراکز شهر به خارج شهر، گفت: آمادگی داریم با همکاری استانداری، شهرداری و مسئولان شهری، زندان‌ها را به خارج از کالبد شهر‌ها انتقال دهیم؛ از سوی دیگر باید اشکالات و مناقشات مربوط به محل زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد نیز بررسی و مرتفع شود.

 

رئیسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حفظ انسجام و وحدت ملی، افزود: توسعه یافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد با حفظ انسجام مسئولان و مردم رقم خواهد خورد.

 

رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به وصول شکایات مردمی در جریان سفر به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از دادگستری و استانداری استان می‌خواهیم که به تک‌تک این موارد و نامه‌ها، با عنایت رسیدگی کنند تا احساس ناامیدی به مردم دست ندهد.

 

رئیسی با اشاره به وجود امکانات و نعمت‌های بسیار زیاد در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: این امکانات باید در راستای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال و تولید در استان بکارگیری شوند.

 

منبع: ایلنا 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر