کد خبر: 102558
A

عباس مقتدایی: بیانیه اخیر مشترک آژانس اگر قرار است اجرا شود باید مصوبه مجلس را بگیرد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دنیا بداند که از فردا 5 اسفند ماه قانون مصوب مجلس محقق می‌شود و نمایندگان ملت به دنبال تحقق آن چیزی هستند که مردم خواسته‌اند.

عباس مقتدایی: بیانیه اخیر مشترک آژانس اگر قرار است اجرا شود باید مصوبه مجلس را بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(دوشنبه) پارلمان اسلامی در جریان بررسی بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بیانیه‌ای که صادر شد قانون مجلس را تحت‌الشعاع قرار داد، مجلس اجازه نمی‌دهد قانون متوقف شود بلکه بر اجرا شدن قانون مصوب خود پافشاری می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار است بیانیه اخیر اجرا شود باید مصوبه مجلس را بگیرد، دنیا بداند که از فردا 5 اسفند ماه قانون مصوب مجلس محقق می‌شود و نمایندگان ملت به دنبال تحقق آن چیزی هستند که مردم خواسته‌اند.

وی با بیان اینکه بیانیه در حقوق بین‌الملل الزام‌آور نیست، گفت: در بیانیه آژانس امتیازهایی داده شده و هیچ امتیازی برای ایران گرفته نشده است، مجلس اجازه نمی‌دهد منافع ملت نادیده گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قانون اقدام راهبردی با قوت و قدرت در راستای صیانت از منافع ملت اجرا و محقق می‌شود و باید با متخلفان آن برخورد جدی شود.

مقتدایی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید منطبق بر قانون عمل کند، گفت: آقای رئیس جمهور اگر شما حرفی برای گفتن دارید تنها لازم است به قانون عمل کنید چرا که رئیس جمهور صرفاً مجری قانون است نه لغو کننده آن و نمایندگان مجلس از دیروز مصرانه خواستار اجرای قانون هستند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر