کد خبر: 10261
A

سخنگوی شورای نگهبان: زنان هم می‌توانند برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند

کدخدایی می‌گوید پرونده نزدیکان کاندیداها در بررسی صلاحیت آنها تاثیری نخواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان: زنان هم می‌توانند برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نشست خبری امروز عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز در محل این شورا برگزار شد.

کدخدایی در این نشست در پاسخ به سوالی درباره هزینه هایی که شفاف نبودن سازوکار تایید صلاحیت ها برای شورای نگهبان ایجاد می کند اظهار کرد: تشکر می کنم که به برخی مسائل که برای شورای نگهبان ایجاد هزینه می کنند توجه دارید. درباره سازوکارها با توجه به سیاست های ابلاغی رهبری، تعیین شاخص های رجل سیاسی و مذهبی را در دست بررسی داریم اما زمانی که آنها مشخص شوند معیارهای روشن و شفافی را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه پرونده نزدیکان کاندیداها آیا در تایید صلاحیت افراد تاثیری دارد یانه، گفت: موارد تایید صلاحیت مربوط به خود افراد است و به پرونده های نزدیکان ارتباطی ندارد. در مجازات ها هم همینگونه است که کسی را درباره پرونده خود فرد و اتهاماتی که وارد می شود مورد بررسی قرار می دهند مگر اینکه در قانون صراحتی داشته باشد مثل مباشر و مسبب. در این شرایط بستگان فرد هم مورد بررسی قرار می گیرند اما تا زمانیکه قانون اجازه نداده باشد به پرونده نزدیکان ورود نمی کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت جبهه های بدون مجوز و تاثیر آن بر تایید صلاحیت کاندیداهای مورد حمایت این جبهه ها اظهار کرد: اگر تبلیغات خلاف واقع و زودهنگام صورت بگیرد شورای نگهبان آنها را مدنظر قرار می دهد اما اینکه وضعیت جبهه ها به چه صورت است به وزارت کشور مربوط می شود.

کدخدای درباره اظهارنظر آیت الله محمد یزدی که منشور حقوق شهروندی را تبلیغاتی توصیف کرده بود نیز گفت: تا زمانیکه مصوبه ای برای شورای نگهبان نیاید ما فارغ از اظهارنظر هستیم و اظهارنظر رسمی نخواهیم داشت. ولی اعضای شورای نگهبان آزاد هستند که نظرات شخصی خود را اعلام کنند.

وی درباره کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: حتما همه می توانند ثبت نام کنند ولی برای تایید صلاحیت باید منتظر جمع بندی نظر کارشناسان درباره تعریف رجل سیاسی باشیم.

این خبر تکمیل خواهد شد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر