کد خبر: 102624
A

ساکی: اقدامات بیشتری در مورد توافق هسته‌ای ایران انجام نمی‌دهیم

جین ساکی روز دوشنبه درنشست خبری روزانه خود این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره تصمیم ایران برای کاهش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد. ما قدم‌های بیشتری در مورد توافق هسته‌ای ایران بر نخواهیم داشت و منتظر مذاکرات برنامه ریزی شده اعضای برجام هستیم.

 ساکی: اقدامات بیشتری در مورد توافق هسته‌ای ایران انجام نمی‌دهیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جن ساکی روز دوشنبه درنشست خبری روزانه خود این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره تصمیم ایران برای کاهش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد.

وی افزود: این سوال به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و نوع بحث هایی که آنها درباره انطباق و دسترسی به تاسیسات هسته‌ای ایران داشتند، بر می‌گردد.

سخنگوی کاخ سفید با ارجاع به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی اشاره کرد و آن را بازتابی از گشایش دیپلماسی دانست.

ساکی افزود: این دعوتنامه توسط اروپایی‌ها صادر شد که ما و ایران را برای نشستن به میز مذاکره دعوت می‌کند.  نشانه‌ای مبنی بر اینکه مایل هستیم پیش از این گام های دیگری برداریم، وجود ندارد.

وی ادامه داد: می‌خواهیم پشت میز بنشینیم و گفت‌وگوی دیپلماتیک داشته باشیم زیرا ما به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم و معتقدیم دیپلماسی، بهترین راه برای انجام این کار است.

ما قدم‌های بیشتری در مورد توافق هسته‌ای ایران بر نخواهیم داشت و منتظر مذاکرات برنامه ریزی شده اعضای برجام هستیم.

 بیانیه اتحادیه اروپا خواستار رایزنی های دیپلماتیک است و منتظر پاسخ ایران به این دعوت هستیم.سیاست ما در قبال ایران باید حاصل اجماع داخلی باشد و از این رو در مورد اقدامات بعدی خود با کنگره مشورت خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر