کد خبر: 102645
A

محمد مهاجری: جبهه پایداری با «ابراهیم رئیسی» ائتلاف می کند/ نامزدی «لاریجانی» در این مقطع بعید است

فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد در مورد حداد عادل گفت: احمدی‌نژاد مجددا به همان آدم ده دوازده سال پیش برگشته است، با همان عملکرد و روش سخیف تخریب دیگران به منظور احیا خود.

محمد مهاجری: جبهه پایداری با «ابراهیم رئیسی» ائتلاف می کند/  نامزدی «لاریجانی» در این مقطع بعید است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در خصوص احتمال ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شرایط در صورتی که فضای انتخابات رقابتی نباشد و امکان حضور و مشارکت گسترده مردم وجود نداشته باشد، متفاوت است با زمانی که فضا رقابتی بوده و بیانات رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری تحقق پیدا کند، یعنی شورای نگهبان واقعا پیام رهبری را بشنوند، درست ترجمه کنند و امکان حضور کاندیداها از جناح‌های مختلف و با سلیقه‌های مختلف وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: در حالت اول، یعنی اگر قرار بر مشارکت پایین و زیر ۵۰ درصد باشد، مثلا چیزی شبیه آنچه در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم، در این صورت قطعا هیچ وحدتی بین اصولگرایان شکل نخواهد گرفت. در این حالت تصور حضور چندین کاندیدا، صرف نظر از وابستگی‌اشان به جریان‌های سیاسی، دور از ذهن نیست.  کاندیداهای مختلف می‌آیند و بیشتر هم قصد وزن کشی دارند، یعنی می‌خواهند وزن خود را در جریان اصولگرایی بدانند.

مهاجری ادامه داد: اما اگر مجموع اصولگرایان در مقابل یک دشمن مشترک و یا یک رقیب مشترک اصلاح طلب قرار بگیرند، در این صورت قطعا مواضع متفاوتی خواهند داشت و احتمال اینکه با تعدد کاندیدا مواجه شویم، دیگر وجود ندارد. بنابراین کاندیداهای اصلی اصولگرایان به نفع هم کنار خواهند رفت تا اینکه فقط یک کاندیدای اصلی باقی بماند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا در خصوص افزایش احتمال ائتلاف اصولگرایان در صورت کاندیداتوری رئیسی گفت: اگر فرض اولی که گفتم تحقق پیدا کند، یعنی فضای مشارکت حداقلی حاکم باشد، به نظرمن هم آقای رئیسی می‌توانند حضور داشته باشند و هم دیگران. البته برداشت من این است که اگر آقای رئیسی حضور پیدا کنند، جبهه پایداری با ایشان ائتلاف خواهد کرد و جریان سنتی اصولگرا قطعا به سمت ایشان خواهند رفت. تنها می‌ماند جریانی که آقای قالیباف سردمدار آن است که در این صورت آنها بلاتکلیف خواهند ماند.

او افزود: اگر جریان اصلاح طلب کاندیدای پرزوری داشته باشند و از آن طرف هم آقای رئیسی کاندیدا شوند، ائتلاف حول محور آقای رئیسی، امری تقریبا قطعی است.

محمد مهاجری در پاسخ به این سوال که آقای لاریجانی در صورت کاندیدا شدن، مورد حمایت چه گروه‌هایی قرار می‌گیرند، گفت: ببینید من اطلاعی ندارم که آقای لاریجانی برای انتخابات می‌آیند یا نه. اما اگر بیایند از طرفی مورد حمایت بخشی از اصولگرایان سنتی و از طرفی دیگر مورد حمایت  بخشی از اصلاح طلبان قرار خواهند گرفت. ولی من شخصا، با تحلیل و بدون آنکه اطلاعی داشته باشم، عرض می‌کنم که بعید است که  آقای لاریجانی در این مقطع در انتخابات حضور پیدا کنند.

محمد مهاجری در بخش دیگری از مصاحبه در خصوص اظهارات احمدی نژاد در مورد حداد عادل گفت: ببینید من به هیچ وجه قصد دفاع از آقای حداد عادل را ندارم. هم با دیدگاه‌های ایشان زاویه دارم و هم بسیاری از نظرات ایشان را در عرصه سیاسی قبول ندارم. هیچ وقت هم در انتخابات گذشته به آقای حداد عادل رأی نداده‌ام. اما آقای احمدی نژاد مجددا به همان آدم ده دوازده سال پیش  برگشته است، با همان عملکرد و روش سخیف تخریب دیگران به منظور احیا خود.

او گفت: آقای احمدی نژاد می‌داند که در آینده این مملکت هیچ جایگاهی ندارد. کاش شورای نگهبان او را تائید صلاحیت می کرد تا خود ایشان هم بفهمند چند درصد پیرو دارد. اینکه آدم مثلا با یک اطلاع و برنامه ریزی قبلی برود جلوی دانشگاه  تهران و چهل پنجاه نفر هم دور او جمع شوند، به معنی داشتن طرفدار نیست. افراد با پول می آیند و در اطراف ایشان جمع می‌شوند. رقم قابل قبولی هم می‌دهند، به من هم بدهند می روم!

او تأکید کرد: کاش شورای نگهبان احمدی نژاد را تائید صلاحیت می کرد تا طرفدارانش بفهمند که ایشان در فضای سیاسی کشور عددی نیست. بعید می دانم خود ایشان این اندازه فهم سیاسی داشته باشند که اگر رای نیاوردند، بپذیرد که میزان طرفدارانشان همین است.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: روش ایشان در برخورد با آقای حداد عادل یک روش کاملا ماکیاولیستی بود. آقای احمدی نژاد نه بویی از ادب و اخلاق سیاسی برده و نه واقعا رفتار سیاسی استانداردی دارند. مذبذب هستند و نظرات و دیدگاهایشان کاملا در حال تغییر است.  پرنسیب سیاسی و تئوری سیاسی ندارند. مثل برخی از این سلبریتی‌های زردِ درجه چندم هستند. از آن سلبریتی‌هایی که صرفا می خواهند حرفی زده باشند و خود را در رسانه مطرح کنند. ایشان عشق رسانه است. من این را امروز نمی‌گویم  بلکه از حدود ۱۷ سال پیش ایشان را می شناسم.  ایشان پیش از آنکه یک شخصیت سیاسی فرهنگی باشد، آدمی رسانه دوست است.

 

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر