کد خبر: 102665
A

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از عدم توجه به «طب اسلامی» انتقاد کرد

زهرا شیخی مبارکه گفت: با وجود وعده‌های داده شده برای حمایت از محققان حوزه طب ایرانی و اسلامی و طرح‌های پژوهشی محققان داخلی، هنوز حمایت چندانی در این حوزه از آنها صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از عدم توجه به «طب اسلامی» انتقاد کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا شیخی مبارکه، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع کرونای جهش یافته در کشور و در خصوص الزامات مقابله‌ با بیماری کرونا در یک سالگی شیوع بیماری اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مسأله و نگرانی که وجود دارد، این است که دستورالعمل واحد و مشخصی برای مدیریت شرایط و کنترل اپیدمی وجود داشته باشد؛ چراکه هنوز تناقض‌هایی در گفتارهای مسؤولان در بخش‌های مختلف نظام سلامت و بیرون از نظام سلامت، دیده می‌شود.

وی افزود: از جمله این تناقض‌های گفتاری و رفتاری، می‌توان به ابراز نگرانی در خصوص اجتماعات و دورهمی‌ها اشاره کرده که نگرانی درست و بجایی است، اما از سوی دیگر برگزاری برخی از آزمون‌ها که جمعیت زیادی را هم در برمی‌گیرد، نگران‌کننده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ علاوه بر حوزه پیشگیری و بهداشت، در حوزه درمان هم نگرانی‌هایی وجود دارد؛ از جمله اینکه باید به این نکته توجه داشته باشیم که کنترل بیماری لزوما با واکسن میسر نیست و هر چند درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد،‌ اما به هر حال حمایت از ایده‌ها و پروژه‌های مختلف درمانی در این حوزه ضروری است.

شیخی مبارکه تصریح کرد: به عنوان مثال، با وجود وعده‌های داده شده برای حمایت از محققان حوزه طب ایرانی و اسلامی و طرح‌های پژوهشی محققان داخلی، هنوز حمایت چندانی در این حوزه از آنها صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر همسویی، هماهنگی و یک‌ قول بودن تمام قوا در زمینه مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: اینکه برخی مسؤولان از عدم رعایت پروتکل‌ها گلایه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند ولی در جهت بهداشتی و پیشگیری و نیز درمانی حمایت خاصی نمی‌کنند، قابل قبول نیست.

کمیسیون بهداشت و درمان مدیریت کرونا در ایام نوروز را رصد خواهد کرد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز و نگرانی بابت افزایش سفرها و پیک چهارم کرونا، عنوان کرد: در رابطه با ایام عید هم اگر با صداقت و برنامه مدون مردم را راهنمایی کنیم، امیدوار خواهیم بود که مردم هم به خوبی همراهی کنند؛ معتقدم رویکرد ستاد ملی کرونا در رابطه با ایام عید باید به گونه‌ای باشد که در عین حال که استرس را به جامعه منتقل نکند، مسائل را صریح و واضح برای مردم تشریح کنند.

شیخی در همین رابطه تأکید کرد: ما در کمیسیون بهداشت این موضوع را رصد خواهیم کرد و تأکید من این است که اگر مدیریت ایام عید را بر اساس یک دستورالعمل واحد و مشخص پیش ببریم، می‌توانیم شرایط عید نوروز را به خوبی بگذرانیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر