کد خبر: 102706
A

عضو مجلس خبرگان رهبری ماجرای دعوت از ابراهیم۱۴۰۰ رئیسی برای انتخابات را تکذیب کرد

آیت الله هاشم زاده هریسی گفت: ممکن است موضوعی فردی باشد و مثلا بنده یا فرد دیگری که در مجلس خبرگان است و آقای رئیسی را می بیند و بگوید که آقای رئیسی کاندیدا شوید که این موضوع را من نمی دانم و این موضوع فردی است و اطلاعی در این خصوص ندارم اما اینکه به عنوان خبرگان به صورت حساب شده و برنامه ریزی شده از آقای رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 دعوت کنند چنین چیزی وجود نداشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ماجرای دعوت از ابراهیم۱۴۰۰ رئیسی برای انتخابات را تکذیب کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتشار اخبار مبنی بر دعوت تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: چنین چیزی اصلا وجود ندارد. این جلسه، جلسه ضروری بود و برای اینکه انتخابات هیات رئیسه و کمیسیون ها برگزار شود تشکیل شد.

وی ادامه داد: چندین بار قرار بود جلسه برگزار شود اما ستاد مقابله با کرونا با برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری مخالفت کرد و این موضوع مسئله و برگزاری آن واجب بود. کارهای هایی که غیر قانونی شده بود و باید به حالت قانونی انجام می شد به آنها رسیدگی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اجلاسیه دیروز در نصف روز برگزاری شد و بعد از ظهر هم به دیدار بار رهبری اختصاص داشت. خود جلسه در نصف روز و جلسات فشرده بود. مگر وقت بود برای این کارها وجود داشت. اصلا فرصت این کاراها نبود.

وی با بیان اینکه ای موضوع واقعا ناانصافی است ادامه داد: ممکن است موضوعی فردی باشد و مثلا بنده یا فرد دیگری که در مجلس خبرگان است و آقای رئیسی را می بیند و بگوید که آقای رئیسی کاندیدا شوید که این موضوع را من نمی دانم و این موضوع فردی است و اطلاعی در این خصوص ندارم اما اینکه به عنوان خبرگان به صورت حساب شده و برنامه ریزی شده از آقای رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت کنند چنین چیزی وجود نداشته است.

هاشم هاشم زاده هریسی به مدارا گفت: این تعداد ۵۰_۴۰ نفری که گفته شده است کجا جمع شدند؟ اصلا فرصت چنین چیزی نبود. اول وقت رفتیم تست دادیم و قرآن خوانده شده و اجلاسیه شروع شد تا نماز ظهر ادامه داشت و بیانیه را خواندند. چه زمانی برای این کار وجود داشت؟ یقین بندانید که چنین چیزی نبود است.

وی ادامه داد: آقای رئیسی اهل چنین کارهایی نیست و علاقه ای هم ندارد. احتیاج به چنین کارها نیست. اصلا در خصوص انتخابات هیچ صحبتی نشد.

هاشم زاده هریسی گفت: معمولا در نطق های پیش از دستور موارد این چنینی مطرح می شود که دیروز اصلا نطق پیش از دستور نداشتیم. یعنی دیروز باید ۴ نفر نطق داشتند اما فقط یک نفر آقای بوشهری اجازه گرفتند و صحبت کردند و به آن اکتفا شد. چون وقت نبود.

گفتنی است ساعتی پیش برخی رسانه ها خبری به نقل از یکی از اعضای مجلس خبرگان منشتر کردند که: «دیروز در حاشیه اجلاسیه مجلس خبرگان، حدود ۴۰ الی۵۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان قصد برگزاری جلسه خصوصی با آیت الله رئیسی درباره موضوع انتخابات ۱۴۰۰ را داشتند، که آقای رئیسی به دلیل اطلاع از موضوع جلسه، ضمن تشکر از ایشان، برگزاری این جلسه را نپذیرفته است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر