کد خبر: 10276
A

عراق حضور نیروهای آمریکایی در صحنه نبرد موصل را تکذیب کرد

یکی از فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق قاطعانه خبر انتشار یافته توسط رسانه های غربی مبنی بر حضور نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای عراقی در ساحل شرقی موصل را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرلشکر 'عبدالوهاب الساعدی' امروز (شنبه) در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: دومین مرحله عملیات آزادسازی استان نینوا در شمال عراق با موفقیت زیاد و طبق برنامه در جریان است و هرگونه وجود نیروی خارجی از جمله نظامیان آمریکایی همراه نیروهای عراقی در عملیات پیشروی زمینی در شهر موصل صحت ندارد.

وی گفت: ما هم اکنون اولین محلات در منطقه 'القدس' در بخش شرقی موصل، را به طور کامل آزاد کرده و در حال پیشروی به سمت آزادسازی دیگر محلات در این منطقه هستیم.

الساعدی در ارتباط با خبر رسانه های غربی درخصوص حضور نیروهای آمریکایی در عملیات آزادسازی موصل، تاکید کرد: این خبر دروغ محض است اگر هم اکنون سربازان آمریکایی در حال نبرد با داعش بودند، بطور حتم ستاد فرماندهی نظامی آمریکا پیش از همه اعلام می کرد.

 

وی افزود: حتی یک سرباز آمریکایی در منطقه عملیاتی موصل وجود ندارد و این عملیات کاملا عراقی است و نبرد در تمامی صحنه ها و مناطق توسط نیروهای نظامی عراق پیش می رود و حتی یک سرباز غیرعراقی چه آمریکایی و یا غیر آمریکایی در صحنه نبرد حضور ندارد.

الساعدی خاطرنشان کرد: اگر نیروهای ما در عملیات آزادسازی نینوا آن گونه که برخی رسانه های غربی می گویند، تلفات بسیاری داده بودند، ما نمی توانستیم عملیات را ادامه دهیم و به پیروزی ها یکی پس از دیگری دست یابیم. همه نظامیان می دانند که میزان تلفات جانی به طور مستقیم بر روحیه نیروهای رزمنده تاثیر می گذارد در حالی که نیروهای ما با روحیه بسیار بالا تا آزادسازی آخرین وجب از موصل و از بین بردن آخرین داعشی در عراق، نبرد را ادامه خواهند داد.

 

الساعدی اضافه کرد: نیروهای عراق در این عملیات نظامی، در مقایسه با مساحت های گسترده و شمار محله ها و روستاها و شهرها و مناطق راهبردی آزاد شده تا کنون قربیانیان بسیار کمی دادند.

سرلشکر الساعدی ابراز داشت: ما در روزهای آینده خبر خوش پیروزی های بزرگی را به مردم عراق خواهیم داد، این مرحله با موفقیت کامل و با دقت بر اساس برنامه طراحی شده پیش می رود.

شایان ذکر است رسانه های غربی - عربی اخیرا مدعی شده اند که نیروهای آمریکایی در صحنه نبرد در ساحل شرقی موصل حضور یافته و هم اکنون به همراه نیروهای عراقی در حال نبردند و در کوچه ها و محله ها مستقر شده اند و نیروهای عراقی تا کنون در عملیات استان موصل تلفات زیادی داده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر