کد خبر: 102765
A

نیکزاد: ۶.۵ میلیون مستاجر در کشور داریم

علی نیکزاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: ما 6.5 میلیون مستاجر در کشور داریم، 3 میلیون نفر حاشیه نشین هستند و 72 هزار هکتار بافت فرسوده داریم.

نیکزاد:  ۶.۵ میلیون مستاجر در کشور داریم

به گزارش دیده بان ایران؛ علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 6 اسفند) و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: براساس ماده 100 قانون برنامه توسعه، به وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن اجازه داده شده نسبت به واگذاری اراضی دولتی با کاربری عمومی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و ورزشی به سازمان‌های دولتی ذیربط به قیمت تمام شده و به بخش خصوصی با قیمت کارشناسی روز اقدام شود.

وی افزود: حداقل سالانه یک میلیون مسکن باید ساخته شود، ما 6.5 میلیون مستاجر در کشور داریم، 3 میلیون نفر حاشیه نشین هستند و 72 هزار هکتار بافت فرسوده داریم. 

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: واگذاری زمین رایگان امکانپذیر نیست، زیرا اراضی باید آماده سازی شوند و اگر زمینی واگذار شود و آبادسازی انجام نگیرد، چطور می‌توان نسبت به ساخت خوابگاه یا هر سازه دیگر اقدام کرد؟

نیکزاد با تاکید بر اجرای فرمول کلی که در قانون پیش بینی شده است، گفت: اراضی با قیمت تمام شده باید به دستگاه‌های دولتی واگذار و به صورت مزایده یا با قیمت کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شود.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده‌های بسیاری در سازمان بازرسی کل کشور یا ارگان‌های نظارتی و اطلاعاتی در مورد اراضی است که در کلانشهرها واگذار شده‌اند و تغییر کاربری یافته‌اند، بنابراین اجرای برنامه ششم توسعه و احکام دائمی برنامه‌های دائمی توسعه ای ضروری است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر