کد خبر: 102771
A

خوشحالی اصولگرایان از تصمیم مجلس انقلابی جهت اخذ مالیات اینستاگرامی

با نگاهی به واکنش های بعضاً سیاسی برخی هنرمندان طی سال های گذشته نسبت به مسائل کشور به خوبی می توان به این نکته پی برد که مشکل نمایندگان انقلابی مالیات دادن یا ندادن هنرمندان و یا به قولی سلبریتی ها نیست بلکه همانطور که رجانیوز نوشته است با توجه به اینکه "اکنون که مجلس مالیات‌ستانی از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را تصویب کرده است، باید دید باتوجه به انتخابات سال آینده و نیاز اصلاح‌طلبان به استفاده سیاسی-تبلیغاتی از سلبریتی‌ها دولت تن به اجرای این مصوبه می‌دهد یا نه!"

خوشحالی اصولگرایان از تصمیم مجلس انقلابی جهت اخذ مالیات اینستاگرامی

به گزارش دیده بان ایران؛ مجلس انقلابی یازدهم روز گذشته و در جلسه علنی روز گذشته (سه‌شنبه)، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠ در بخش درآمدی، بند الحاقی ۳ تبصره ۶ «ماده واحده» را به تصویب رساندند که براساس آن­ معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیت‌های هنری از قبیل بازیگری موضوع بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، صرفاً تا سقف دو میلیارد(۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/ ٢) ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده (۱۰۵) یا ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

 
همچنین نمایندگان انقلابی روز گذشته در ششمین جلسه علنی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با الحاق بندی به تبصره ۶ این لایحه، اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده را مکلف به پرداخت مالیات کردند. این پیشنهاد الحاقی که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سوی محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی مطرح شده بود، با ۱۳۶ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع تصویب شد. 
 
سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری در همین رابطه و با ابراز خرسندی از این اتفاق نوشت:  بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان از سال آینده سلبریتی‌های میلیاردر و اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی همچون معلمان، کارمندان و دیگر بخش‌های جامعه مالیات خواهند داد. این اتفاق درحالی‌ست که دولتمردان برخلاف روال سال‌های گذشته نسبت به این مصوبه مجلس موضع خاصی اتخاذ نکرده‌اند. حال باید دید دولتی‌ها تن به اجرای این مصوبه می‌دهند یا نه!
 
رجانیوز می نویسد:  پرداخت مالیات به دولت در مقابل ارائه خدمات یکی از مسئولیت‌های شهروندی‌ست که در همه کشورهای دنیا امری پذیرفته شده است. با این وجود در کشور ما نظام مالیات‌ستانی ضعف‌های پیدا و پنهان بسیاری دارد، به گونه‌ای که سالانه ده‌ها هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور رخ می‌دهد. همچنین باتوجه به مشکلاتی اقتصادی عدیده‌ و کسری بودجه دولت، بنابر گفته کارشناسان استفاده از ظرفیت‌های مالیات‌ستانی اقدام مناسبی در جهت افزایش درآمدهای دولت بنظر می‌رسد. در واقع مالیات ساده‌ترین و منطقی‌ترین روش برای افزایش درآمد دولت‌ و توزیع برابر ثروت در میان دهک‌های جامعه محسوب می‌شود.
 
این در حالی است که برخی کاربران بر این باورند که وقتی خود شبکه اجتماعی اینستاگرام از کاربراش بابت ارائه برنامه و امکانات پولی دریافت نمی کند، آنها چرا باید مالیات اضافه بدهند؟
اما با نگاهی به واکنش های بعضاً سیاسی برخی هنرمندان طی سال های گذشته نسبت به مسائل کشور به خوبی می توان به این نکته پی برد که مشکل نمایندگان انقلابی مالیات دادن یا ندادن هنرمندان و یا به قولی سلبریتی ها نیست بلکه همانطور که رجانیوز نوشته است با توجه به اینکه "اکنون که مجلس مالیات‌ستانی از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را تصویب کرده است، باید دید باتوجه به انتخابات سال آینده و نیاز اصلاح‌طلبان به استفاده سیاسی-تبلیغاتی از سلبریتی‌ها دولت تن به اجرای این مصوبه می‌دهد یا نه!"
 
منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر