کد خبر: 102860
A

شوک بزرگ آمریکا به چین؛ شرکت دولتی نفت چین، رسما از بورس نیویورک حذف شد

بازار سهام نیویورک (NYSE) روز جمعه به‌طور رسمی تصمیم گرفت شرکت دولتی نفت چین CNOOC را از لیست خود حذف کند؛ بنابر فرمان اجرایی دونالد ترامپ که اواخر کار و نوامبر سال گذشته امضا شده است.

شوک بزرگ آمریکا به چین؛ شرکت دولتی نفت چین، رسما از بورس نیویورک حذف شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بازار سهام نیویورک (NYSE) روز جمعه به‌طور رسمی تصمیم گرفت شرکت دولتی نفت چین CNOOC را از لیست خود حذف کند؛ بنابر فرمان اجرایی دونالد ترامپ که اواخر کار و نوامبر سال گذشته امضا شده است.

به گزارش رویترز، بنا بر راهنمای منتشر شده از سوی وزارت خزانه‌داری ۶۰ روز پس از آن‌که این شرکت شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری از سوی ایالات‌متحده شد، از روز ۹ مارس CNOOC دیگر قادر نیست ور بازار بورس نیویورک حضور داشته باشد.

با این‌وجود بازار سهام نیویورک تاریخ دقیق برای تکمیل حذف این شرکت دولتی چین را اعلام نکرده است.

دولت ترامپ اواخر سال گذشته علیه برخی از شرکت‌های چینی که به ادعای واشنگتن مالکیت یا کنترل آن‌ها در اختیار ارتش چین است به هدف فشار بر پکن اعمال محدودیت کرد.

اکنون NYSE می‌گوید CNOOC این حق را دارد که درخواست تجدیدنظر کند. این بازار سهام هر درخواست تجدیدنظری را بررسی خواهد کرد.

هنگامی که خبر محدودیت شرکت‌های چینی از جمله CNOOC منتشر رسانه‌ها نوشتند که این شرکت‌ها عملا فعالیت چندانی در بازار سهام نیویورک ندارند و این حرکت بیشتر جنبه نمادین دارد‌.

مناقشه میان چین و آمریکا مدت‌ها است ادامه دارد؛ تا جایی بر سر مسائل اقتصادی و حالا به مسائل ژئوپلیتیک و نظامی نیز کشیده شده است از جمله در دریای چین جنوبی.

در روزهای گذشته شماری از کشورها از جمله ایالات‌متحده -به همراه بریتانیا و کانادا- کشتی‌های نظامی به منطقه ارسال کردند. جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی ایالات‌متحده در مناظرات انتخاباتی نیز به برخورد سخت با چین از جمله بر سر مناقشات مرزی دریای چین جنوبی اشاره کرده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر