کد خبر: 102998
A

پمپئو: هزاران نفر در آمریکا شغل شان را به خاطر اقدامات دولت جو بایدن از دست داده اند

:وزیر خارجه سابق آمریکا عصر شنبه در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» بارها به دستورکار سیاست خارجی «اول آمریکا» اشاره و از «دستاوردهای سیاسی» دولت پیشین دفاع کرد.

پمپئو: هزاران نفر در آمریکا شغل شان را به خاطر اقدامات دولت جو بایدن از دست داده اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشریه پولیتیکو، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا که نامزد ریاست جمهوری بالقوه ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، در سخنرانی مفصل خود مشخص کرد که به شدت به سمت حامیان دونالد ترامپ متمایل است.

پمپئو با ذکر آنچه "دستاوردهای" دولت ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌خواند، با تشویق حاضران در نشست مواجه شد. او گفت: خبر خوب امروز برای من این است که وقتی شما دیپلمات هستید، وقتی شما هفتادمین وزیر خارجه هستید، باید در مسیری حرکت کنید. من اینطور نیستم. من الان دیپلمات نیستم و می‌خواهم از آن مسیر خارج شوم.

مایک پمپئو در ادامه حملاتی به چین داشت و بعد از دستور دونالد ترامپ برای ترور سردار قاسم سلیمانی دفاع کرد. او در انتقاد از دموکرات‌ها با بیان اینکه "آنها تظاهر می‌کنند که به مشاغل در آمریکا اهمیت می‌دهند" به اقدام دولت بایدن در لغو مجوز اصلی خط لوله پیشنهادی “کیستون ایکس‌ال” تاخت.

او همچنین از جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا که اکنون نماینده تغییرات اقلیمی بایدن است، بابت اینکه ژانویه گفته بود کارگران سوخت فسیلی که شغل خود را از دست داده‌اند می‌توانند "صفحات خورشیدی بسازند" انتقاد کرد.

پمپئو همچنین سوابق اقتصادی و مهاجرتی دولت ترامپ را با سیاست خارجی این دولت ترکیب کرد. او گفت: اول آمریکا برای آمریکا درست است. زمانی که آمریکا نترس و جسور و قوی باشد، کل دنیا سود می‌برد.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: دموکرات‌ها می‌خواهند بودجه پلیس را قطع کنند، در حالی که آنها کنگره را حصارکشی می‌کنند. این وارونه است. همچنین لغو آزادی تجمع مسالمت‌آمیز ما و سانسور ارتباطات آنلاین ما کاملا با درک بنیانگذاران ما درباره آمریکا متضاد است.

کنفرانس سالانه اقدام سیاسی محافظه‌کار که از ۲۵ تا ۲۸ فوریه برگزار میشود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است چرا که دونالد ترامپ هم قصد دارد یکشنبه در آن سخنرانی کند.  

مایک پمپئو در ادامه سخنانش گفت، گرچه مقام‌ها و حامیان ترامپ از همه طرف هدف حمله قرار می‌گرفتند و با عناوینی چون "دقلک، اسفناک، کوته‌فکر متعصب و مقاومت شر" توصیف می‌شدند، اما او بابت "مبارزه" خود و "دستاوردها" مفتخر است.  

به گفته او، دولت ترامپ "مقاومت شدیدی" مقابل سوسیالیسم و انتقادهای آنلاین انجام داد و "آزادی آمریکایی" را تضمین کرد. پمپئو مدعی شد که دولت ترامپ برای کارگران در سراسر آمریکا به ایجاد اشتغال پرداخت. این وزیر دولت ترامپ همچنین اشاره کرد که سیاست مرزی دولت پیشین به آمریکایی‌ها فرصت افزایش درآمد و مراقبت از خانواده‌هایشان را داد.

پمپئو همچنین در حوزه سیاست خارجی به جنجالی‌ترین تصمیم دولت ترامپ که خروج از توافق آب و هوایی پاریس بود اشاره کرد. به ادعای او، این پیمان خطری برای بشریت به دنبال دارد و آن را "یک شوخی ویران کننده مشاغل" توصیف کرد. او گفت: زمانی که بایدن دوباره وارد این پیمان شد، می‌توانم به شما این را بگویم که شی جینپینگ (رئیس جمهوری چین) هر لحظه لبخند می‌زند و کارگران آمریکایی می‌بازند.

مایک پمپئو همچنین با اشاره به سیاست جنجالی آمریکا در خاورمیانه، گفت واشنگتن از منافعش دفاع کرد و به حمایت از اسرائیل پرداخت. او همچنین با اشاره به انتقاداتی مبنی بر اینکه اقدامات خصومت‌بار ارتش آمریکا علیه ایران و جابجایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس باعث بروز جنگ می‌شود، گفت، جنگی نشد!

این دیپلمات پیشین جمهوری‌خواه، همچنین توافق‌هایی میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی را "ایجادکننده صلح واقعی" در این منطقه توصیف کرد.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر