کد خبر: 10312
A

مشکل No Service در سیم‌کارت نسل چهارم همراه اول و ایرانسل

، مدت زیادی از عرضه سیم‌کارت‌های نسل چهارم، که آن‌ها را با نام 4G یا LTE می‌شناسیم، نمی‌گذرد. بعد از عرضه این سیم‌کارت‌ها به بازار و پیرو آن ارائه اینترنت پرسرعت برای کاربران موبایل شاهد تحولی شگرف در سرعت اینترنت کشور و به تکاپو افتادن شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ADSL بودیم. کمپانی‌های ارائه‌دهنده ADSL با ارائه سرعت‌های بالاتر برای کاربران خانگی سعی کردند

مشکل No Service در سیم‌کارت نسل چهارم همراه اول و ایرانسل

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، مدت زیادی از عرضه سیم‌کارت‌های نسل چهارم، که آن‌ها را با نام 4G یا LTE می‌شناسیم، نمی‌گذرد. بعد از عرضه این سیم‌کارت‌ها به بازار و پیرو آن ارائه اینترنت پرسرعت برای کاربران موبایل شاهد تحولی شگرف در سرعت اینترنت کشور و به تکاپو افتادن شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ADSL بودیم. کمپانی‌های ارائه‌دهنده ADSL با ارائه سرعت‌های بالاتر برای کاربران خانگی سعی کردند در این رقابت عقب نمانند و همین امر باعث بهبود کیفیت و  سرعت اینترنت کشور شد. اما این روی خوب ماجراست و به نظر می‌رسد بستر اپراتورها هنوز برای ارائه این سرویس پرسرعت آماده نیست و این سیم‌کارت‌های پرسرعت مشکلاتی برای کاربرانشان ایجاد کرده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی را که از این‌طرف و آن‌طرف گزارش‌های زیادی هم در موردش شنیده‌ایم برایتان بیان می‌کنیم و در انتها می‌پرسیم که شما هم این مشکل را دارید یا خیر.

 

 

طبق گزارش‌های به‌دست‌آمده از کاربران و تجربه استفاده ما از سیم‌کارت‌های نسل چهارم ایرانسل و همراه اول، این سیم‌کارت‌ها در بعضی مواقع کاملا از دسترس خارج می‌شوند و کاربر برای ادامه استفاده از سیم‌کارت مجبور به ری استارت گوشی می‌شود. این بدین معنی است که به‌خصوص در مناطقی که پوشش این دو اپراتور ضعیف است با پیام No Service  و یا Call Emergency Only برخورد خواهید کرد. برای حل این مشکل قراردادن  گوشی روی حالت هواپیما یا ایرپلن مود و یا روش‌های دیگر کارساز نیست و تنها باید گوشی را یک‌بار خاموش و روشن کرد تا دوباره به وضعیت عادی برگردد و آنتن‌دهی در شرایط مطلوب قرار گیرد.

 درگوشی‌های اپل نیز زمانی که شبکه را از روی حالت 3G  به LTE  تغییر می‌دهید، سیستم‌عامل آی‌اواس به شما هشدار می‌دهد که این شبکه مخابراتی مجوز لازم برای استفاده شبکه LTE روی آیفون را ندارد  و این موضوع ممکن است بر مصرف باتری، تماس‌ها، پیامک‌ها و اینترنت سیم‌کارت شما موثر باشد. درصورتی‌که این پیامدها را بپذیرید می‌توانید با لمس گزینه Enable LTE از سرویس LTE  اپراتورهای همراه اول و ایرانسل استفاده کنید.

این مشکل به گوشی موبایل خاصی مربوط نمی‌شود و روی تمام گوشی‌هایی که از شبکه 4G پشتیبانی می‌کنند و از تمام برندها دیده می‌شود. تنها یک  استثنا در این مورد وجود دارد: روی گوشی‌هایی که از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کنند هنوز این مشکل را ندیده‌ایم و شاید این موضوع مربوط به این باشد که همیشه یکی از درگاه‌های گوشی‌های دو سیم‌کارته از شبکه 4G پشتیبانی نمی‌کنند.

این مشکل سبب شده کاربران در طول روز چندین بار مجبور به خاموش و روشن کردن گوشی موبایلشان باشند و به‌شدت باعث کلافگی همه شده است.

ما در حال پیگیری این موضوع از اپراتورها هستیم و باوجوداینکه این مشکل را بارها از این‌طرف و آن‌طرف شنیده‌ایم، از شما می‌خواهیم اگر با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید در نظرسنجی‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید شرکت کنید و در کامنت‌ها نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع جی اس ام 


 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر