کد خبر: 103167
A

حجت‌الاسلام بحرینی: به ازای هر ۱۸ نفر یک دستگاه کارتخوان در کشور وجود دارد

نماینده مشهد در مجلس گفت: به ازای هر 18 نفر یک دستگاه کارتخوان وجود دارد؛ بر اساس آمارهای رسمی شاپرک مردم در سال 98 بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان کارت کشیدند که 86 درصد آنها متعلق به خرید در مغازه‌ها است.

حجت‌الاسلام بحرینی: به ازای هر ۱۸ نفر یک دستگاه کارتخوان در کشور وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 13 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بودجه کشور وجود دارد و اگر بخواهیم ضعف‌های ساختاری را رفع کنیم، این است که به عنوان حاکمیت نمی‌توانیم حقوق حقه دولت را بگیریم و این منشأ کسری تراز عملیاتی بودجه است.

وی افزود: در واقع افرادی که باید مالیات را اخذ کنند و به دولت بدهند وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند، کشور ما از جمله کشورهایی است که در تعداد دستگاه‌های پوز افراط دارد یعنی به ازای هر 18 نفر یک دستگاه کارتخوان وجود دارد و در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی شاپرک مردم در سال 98 بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان کارت کشیدند و 86 درصد آنها متعلق به خرید در مغازه‌ها است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی را از مالیات معاف کرده و اگر از بخش غیرمعاف همان مالیات را می‌گرفتیم چیزی به نام کسری عملیاتی بودجه نداشتیم. اگر قرار است ساختار بودجه را اصلاح کنیم باید وارد اینگونه مباحث شویم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر