کد خبر: 103352
A

حسن روحانی: اگر کسانی اصرار دارند که سفر بروند، بروند/ ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که شب عید خرید نروید

رییس جمهور گفت: الان که شرایط را می‌بینیم جز یک استان که به دلیل همجواری با کشور دیگری و رفت‌وآمدها به آن گرفتار ویروس جهش‌یافته شده، سایر استانهای کشور وضعیت و شرایطی نسبتا خوبی دارند.

حسن روحانی: اگر کسانی اصرار دارند که سفر بروند، بروند/ ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که شب عید خرید نروید

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امروز شصتمین جلسه ستاد ملی برگزار می‌شود، گفت: در طول این مدت از یک سال و چند هفته گذشته تا امروز جلسات ستاد را بدون تعطیلی داشته‌ایم و مصوبات هم داشته‌ایم و برای دو هفته آینده هم جلسات را خواهیم داشت.

وی افزود: امیدواریم قدم به قدم به سمت مهار این ویروس برویم. شرایط کشور جایی که مراعات می‌شود باید تشکر کنیم و جایی که مراعات نمی‌شود باید بگوییم و گله کنیم. الان که شرایط را می‌بینیم جز یک استان که به دلیل همجواری با کشور دیگری و رفت‌وآمدها به آن گرفتار ویروس جهش‌یافته شده، سایر استانهای کشور وضعیت و شرایطی نسبتا خوب دارند.

روحانی تاکید کرد: البته کمی هم برای استان چهارمحال و بختیاری نگرانی‌هایی داریم. ما الان با دو ویژگی مواجه‌ایم. یکی اسفند پر جنب‌وجوش که در این ماه همیشه تردد مردم بیشتر می‌شود و این سبب فعالیت بیشتر آنان می‌شود و این یعنی ما در شرایط خاصی با سایر ماهها قرار داریم. همچنین که دو هفته اول فروردین هم خاص است و تردد زیاد می‌شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه برای مردم سخت است که امسال به سفر نروند، گفت: مردم بدانند این خواهش و نکته‌ای که مطرح می‌شود برای سلامت آنان است و نه چیز دیگر. نرفتن سفر بهتر از رفتن است. حالا اگر کسانی اصرار دارند که سفر بروند و یا برای‌شان واجب است باید خیلی مراقب رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که شب عید خرید نروید اما از آنان می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در شلوغی و ازدحام وارد نشوند، حالا اگر جایی پنج درصد ارزان‌تر است نمی‌ارزد که به قیمت سلامتی به آنجا برویم. همچنین تا جایی که ممکن است از خرید اینترنتی باید استفاده کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، گفت: طبق تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، هیچکس برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند. نیروی انتظامی هم به این مقررات و اجرای آن توجه دارد. بنابراین جز شهرهای قرمز و نارنجی برای سایر شهرها هم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان سفر انجام شود.

رییس‌ جمهوری با یادآوری اینکه می‌دانیم بار روانی خاصی برای مردم دارد که یکی دو سال خانه‌نشین شوند، گفت: فشارهای زیادی برای برخی کسب‌وکارها که تعطیل شدند هم وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر