کد خبر: 103476
A

نماینده مجلس: اجرای طرح حذف تدریجی ارز ترجیحی با دولت بعدی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دولت سیزدهم باید گره ایجاد شده بر سر ارز دولتی را با حفظ ٨ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی و نهاده های دامی باید باز کند.

نماینده مجلس: اجرای طرح حذف تدریجی ارز ترجیحی با دولت بعدی است

به گزارش دیده بان ایران؛ جعفر قادری با اشاره به اتمام بررسی لایحه بودجه ١۴٠٠ کل کشور در مجلس، گفت: نظارت مجلس یازدهم بر نحوه اجرای قانون بودجه از سوی دولت مستمر خواهد بود تا کم‌کاری در این حوزه رخ ندهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات نیز نظارتی مستمر بر عملکرد دولت در حوزه اجرای قانون بودجه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به کم‌کاری‌ دولت‌ها در اجرای قانون بودجه و عدم تحقق بودجه‌های سنواتی نظارت مستمر بر عملکرد دولت از این حیث لازم است.

وی با اشاره به اینکه زمان کمی از دولت دوزادهم باقی مانده، افزود: اینکه دولت فعلی زمان کمی از عمرش مانده مانع از نظارت بر عملکردش نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اجرای دقیق قانون بودجه می‌تواند ما را به اهداف از پیش تعیین شده نزدیک کند، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته انحراف از بودجه سنواتی و عدم تحقق آن رقم‌های بسیار زیادی بوده است.

وی همچنین با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص حذف تدریجی ارز ترجیحی، افزود: مسئولیت حذف تدریجی ارز ترجیحی به دولت واگذار شده است اما با توجه به اینکه دولت فعلی زمان زیادی در سال آتی روی کار نیست به طور حتم این مسئولیت خطیر به دولت بعدی واگذار خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت سیزدهم باید گره ایجاد شده بر سر ارز دولتی را با حفظ ٨ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی و نهاده های دامی باید باز کند.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر