کد خبر: 10353
A

تحلیل جالب صادق زیباکلام از نگرانی‌های اخیر جلیلی

، استاد دانشگاه تهران گفت: اگر به تمامی سخنرانی‌های چندماه اخیر جلیلی گوش کنید، می‌بینید او هیچ‌گاه بر زبان نیاورده که به عنوان رییس جمهور چه برنامه‌ و چشم اندازی برای اقتصاد، سیاست خارجی، استقلال قوه قضاییه و برنامه هسته‌ای کشور دارد.

تحلیل جالب صادق زیباکلام از نگرانی‌های اخیر جلیلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، صادق زیباکلام درباره اظهارات اخیر سعید جلیلی و انتقادهای او از دولت به خاطر وجود گورخواب‌ها و همچنین نقد به قالیباف برای املاک نجومی گفت: سعید جلیلی و اساساً تندور‌ها در ابراز وجود سیاسی از تخطئه و نفی دیگران استفاده می‌کنند، آنان طرف مقابل را زیر سؤال می‌برند و در جهت تخریب آن گام برمی‌دارند.

او تاکید کرد: اگر به تمامی سخنرانی‌های چندماه اخیر سعید جلیلی گوش کنید، مشاهده خواهید کرد او هیچ‌گاه بر زبان نیاورده است که به عنوان رییس جمهور چه برنامه‌ و چشم اندازی برای اقتصاد، سیاست خارجی، استقلال قوه قضاییه و برنامه هسته‌ای کشور دارد.

زیباکلام ادامه داد: از بین مطالب جلیلی تنها چیزی که می‌شنوید تخریب و تهمت به دیگران است. او نه تنها به روحانی بلکه به هر شخصی که مخالف دیدگاه سیاسی وی گام برمی‌دارد حمله می‌کند و او را آماج نقدهای خود قرار می‌دهد.

او در ادامه افزود: سعید جلیلی که امروز به دولت حمله می‌کند و او را ناتوان می‌داند چرا در ماجرای گورخواب‌ها و کارتن خواب‌ها، در چندین و چند سالی که کشور در دست او و همفکرانش بود برای آنان اقدامی نکردند؟

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این شیوه تندروهاست که با تخریب جناح مقابل برای خود رأی و پایگاه به دست بیاورند و قطعا در ماه‌های منتهی به انتخابات این موج تخریب علیه دولت بیشتر خواهد شد. آن‌ها سعی خواهند کرد بیش از پیش دولت را بی‌اعتبار کنند. در حال حاضر هم موضوع کارتن خواب‌ها را دستاویز حمله‌های جدید خود قرار داده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه با شعار و متهم کردن نمی‌توان رای به دست آورد، گفت: جلیلی ادعا می‌کند در طول ۳ سالی که قدرت در دست روحانی قرار دارد، تاکنون آن‌طور که باید و شاید کاری انجام نداده است، باید به او گفت در طول این سال‌ها بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور در دست همفکران شما قرار داشت، بنابراین نباید توقع معجزه از روحانی داشت.

زیباکلام در پاسخ به این سؤال که آیا جلیلی با این اقدامات قصد دارد خود را به اصولگرایان تحمیل کند تا آن‌ها او را به عنوان نامزد نهایی خود معرفی کنند، عنوان کرد: سعید جلیلی به خوبی می‌داند در بهترین حالت‌‌‌‌ همان ۴ میلیون رأی سال ۹۲ را خواهد داشت و نه بیشتر. اگر او فکر می‌کند اصولگرایان حاضرند وی را به عنوان نامزد نهایی خود معرفی کنند، سخت در اشتباه است. اصولگرایان قطعا از او به عنوان نامزد خود حمایت نخواهند کرد و به دنبال گزینه‌ای دیگر هستند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر