کد خبر: 103552
A

ابوالفضل ابوترابی: دولت را زیر ذره بین داریم/ مجلس چشمش را بر روی ذوق زدگی دولت نمی بندد

امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع لغو تحریم ها کوتاه نخواهیم آمد و دولت را زیر ذره بین دارد گفت: مجلس بنا ندارد چشمش را بر روی کوچکترین اشتباه یا ذوق زدگی دولت ببندد.

ابوالفضل ابوترابی: دولت را زیر ذره بین داریم/ مجلس چشمش را بر روی ذوق زدگی دولت نمی بندد

به گزارش دیده بان ایران؛ «ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با هوشمندی چشم انداز سیاست خارجی و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه مذاکره را تبیین کردند گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مذاکره فراری نیست و از آن استقبال می کند اما مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد.

وی با اشاره به اینکه یک بار وفا به عهد آمریکا و اروپایی ها را آزمودیم ادامه داد: حاضر نیستیم یک بار دیگر آزمون و خطا کنیم، طبق برجام اگر تحریم ها را بردارند و منابع مالی ما در خارج از کشور آزاد شده و برگردد حاضریم دوباره پای برجام بنشینیم و مذاکره کنیم اما تا زمانی که تحریم ها برداشته نشده و دارایی های ما برنگردد طبق تعهد خود برجام وارد هیچ مذاکره جدیدی نمی شویم.

نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه وقتی طرف های ایرانی به معاهده ای که خودشان آن را امضا کردند ولی به آن عمل نمی کنند نمی توانیم به سراغ معاهده دیگری رفت تصریح کرد: اول باید همان توافقی که امضا شده به سرانجام برسد بعد به سراغ معاهده دیگری برویم.

ابوترابی با اشاره به اینکه مجلس همچنان پافشاری بر لغو کامل تحریم ها دارد گفت: فریب وعده های کوچک را نمی خوریم باید تحریم ها لغو شود.

وی با اشاره به اینکه عقب نشینی اروپا و آمریکا برای صدور قطعنامه جدید علیه ایران تاکید کرد: عقب نشینی از صدور قطعنامه دلیلش صدای واحدی بود که در جریان تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها در کشور مصوب شد؛ مقام معظم رهبری، مجلس، دولت، نخبگان و مردم یکصدا خواستار لغو تحریم ها شدند مخابره شدن صدای واحد از ایران برای دشمن باعث شد که طرف های برجامی بدانند اگر علیه ایران قطعنامه ای صادر شود غنی سازی 60 درصد انجام خواهیم داد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس با اشاره به اینکه اتحاد و مقاومت در داخل کشور باعث شد عقب نشینی کنند تاکید کرد: رمز موفقیت ملت ایران همیشه وحدت و مقاومت بوده است، مجلس ثابت کرده است که در این موضوع کوتاه نخواهد آمد و دولت را زیر ذره بین دارد، بنا نداریم چشممان را بر روی کوچکترین اشتباه یا ذوق زدگی ببندیم.

 

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر