کد خبر: 103554
A

اقبال شاکری: رقم تسهیلات مسکن باید بیشتر شود

شاکری با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه مسکن قابل قبول نبوده و به عبارتی فاجعه است، گفت: باید رقم تسهیلات مسکن باید بیشتر شود.

اقبال شاکری: رقم تسهیلات مسکن باید بیشتر شود

به گزارش دیده بان ایران؛ اقبال شاکری با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه مسکن قابل قبول نبوده و به عبارتی فاجعه است، گفت: برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن باید زنجیره‌ای از ملزومات مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی، صندوق توسعه مسکن و سازمان‌های از این دست در بهبود وضعیت مسکن باید همسو با یکدیگر فعال باشند، افزود: برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن باید انبوه‌سازی  طی سال‌های آتی به خوبی انجام شود تا شکاف میان عرضه و تقاضا کم و در نهایت از بین برود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رقم تسهیلات مسکن باید بیشتر شود، تصریح کرد: در حال حاضر رقم تسهیلات مسکن و نرخ سود آن در شهرهای مختلف متفاوت بوده و خوشبختانه در حوزه حمایت از ودیعه اجاره نیز اقدامات خوبی به در حال انجام است.

وی ادامه داد: حمایت از ودیعه مسکن به این معناست که دولت به دهک‌هایی از مردم ودیعه مسکن را  قرض داده و تا مدت زمانی که اجاره‌نشین‌ هستند، دست آن‌ها می‌ماند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در طرح مجلس در خصوص بازار مسکن در حوزه ساخت و ساز نیز تدابیر مناسبی اندیشیده شده است، تصریح کرد: به طور حتم عمل به قانون مجلس در بحث مسکن می‌تواند جهشی در بازار ایجاد کند.

شاکری همچنین با اشاره به  برخی اظهارات مطرح‌شده در خصوص اینکه بانک‌ها در وضعیت فعلی بازار مسکن دخیل هستند، گفت: قطعاً فعالیت بانک‌ها در عرصه‌های بنگاه‌داری غیرقانونی بوده و بانک‌ها نباید به این حوزه‌ها ورود داشته باشند.

وی افزود: بانک‌‌ها در زمان ارائه تسهیلات از نبود اعتبار کافی صحبت می‌کنند در حالی که وقتی اموال آن‌ها بررسی می‌شود می‌بینیم بیشترین منابع را از تصدی‌گری در حوزه‌های غیرمرتبط کاری خود به دست آورده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نظارت بر عملکرد دولت در حوزه مسکن تداوم داشته و باید دولت نیز با رصد عملکرد بانک‌ها ساماندهی بازار مسکن را ممکن کند.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر