کد خبر: 103628
A

جهانگیری: زنان در شکست دادن سیاست فشارحداکثری آمریکا نقش اساسی داشتند

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: زنان و مردم ایران کاری کردند که سیاست دولت آمریکا در منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران به شکست کشیده شده است و زنان در آن نقش اساسی داشتند.

جهانگیری: زنان در شکست دادن سیاست فشارحداکثری آمریکا نقش اساسی داشتند

به گزارش دیده بان ایران؛ اسحاق جهانگیری در کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده را اقدامی ارزشمند، مهم و ماندگار دانست و گفت: امروز رسالت سنگینی بر عهده همه مسئولان و آحاد ملت است و این رسالت حفظ فرهنگ شهادت و ایثارگری و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر است.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: تصور ما این بود که تا پیش از انقلاب آنچه در مورد ایثار و شهادت از تاریخ اسلام، تشیع و ایران گفته می‌شد، شاید در طول تاریخ آمیخته با گزافه و غلو شده باشد اما در انقلاب اسلامی و حرکت امام و یاران محدودش در سال ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ انسان‌هایی دیدیم که با خود گذشتگی حبس‌ها، شکنجه‌ها و تبعیدها را تحمل کردند و پای امام و انقلاب اسلامی ایستادند.

وی با بیان اینکه همین روحیه ایثار و شهادت‌طلبی بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، افزود: شعار معروف پیروزی گل در برابر گلوله با اتکا به همین فرهنگ رخ داد.

جهانگیری با بیان اینکه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی در برابر همه دنیای ظالم، زورگو و متجاوز قرار گرفت، گفت: همه در جنگی که صدام حسین علیه کشورمان برپا کرد دارای نفع بودند، آمریکایی‌ها طراحی کردند و سلاح‌های پیشرفته شوروی سابق و فرانسه در اختیار رژیم بعثی قرار گرفت. سلاح‌های شیمیایی از سراسر اروپا در اختیار عراق قرار گرفت و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دلارهای نفتی را به‌حساب صدام حسین واریز کردند.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با گستاخی فراموش کردند که چه جنایت‌هایی علیه ملت ایران انجام دادند تا صدام بتواند به جنگ و جنایت‌هایش ادامه دهد. این در حالی بود که ایران برای تأمین قطعات برخی تجهیزاتش مجبور بود به ده‌ها دلال و واسطه متوسل شود.

وی با ستایش از بانوانی که در این صحنه به خاطر اهدای ۴ تا ۸ عضو خانواده از آن‌ها تجلیل شد، گفت: این افراد نماد ایثار و فداکاری هستند که در تاریخ انقلاب مشاهده‌شده‌اند. ما به چشم خود دیدیم که مادری روستایی که از دار دنیا فقط یک فرزند داشت آن را تقدیم امام و انقلاب کرد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه ایران، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران با این فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی همواره خواهد ماند، تصریح کرد: مسئولیت انتقال این فرهنگ به نسل جوان و نسل آینده، بر دوش همه مسئولیت سنگینی است. چراکه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از جمهوری اسلامی ایران با این همه اهدای خون به‌سادگی گذشت، خاطرنشان کرد: مادران شهدا و زنان جانبازان و ایثارگران از یک‌سو نقشی مادری،‌ تشویق‌کننده، نگهدارنده و اعزام کننده در دوران انقلاب و جنگ بر عهده داشتند و از سوی دیگر نقشی ستایش‌آمیز در قامت شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر ایفا کردند که در این مراسم به‌درستی به آن پرداخته شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز افزود: زنان ایرانی در همه صحنه‌های انقلاب و تاریخ جمهوری اسلامی ایران نقش اول را برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه الآن نیز کشور دچار جنگ اقتصادی ظالمانه است که از طرف آمریکای گردن‌کلفت فشار نه‌تنها بر دولت و نیروهای مسلح بلکه بر ضعیف‌ترین آحاد جامعه قرارگرفته است، گفت: آمریکا زندگی اقشار آسیب‌پذیر ایران را هدف گرفته تا زندگی آنان را متلاشی کند و مقام معظم رهبری راه مقابله با این جنگ اقتصادی در سه سال اخیر را مقاومت حداکثری و راهبردی ترسیم کردند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران به‌ویژه زنان در خانواده‌های ایرانی نهایت بزرگواری و صبوری را در این جنگ اقتصادی به نمایش گذاشتند، ادامه داد: زنان و مردم ایران کاری کردند که سیاست دولت آمریکا در منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران به شکست کشیده شده است و زنان در به شکست نشاندن این سیاست آمریکا نقش اساسی داشته‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: کادر درمانی کشور با حداقل امکانات و تجهیزات با دستانی خالی و حتی در اوایل شروع این بیماری بدون تجهیزات حفاظتی به مقابله با این بیماری رفتند و شهدایی تقدیم کشور کردند که در تاریخ کشور ماندگار شدند.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ شهادت و ایثار در کشور همچنان زنده بماند و قدردان ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا باشیم، گفت: باید این راه نورانی در همه سطوح کشور زنده بماند و ادامه یابد.

جهانگیری با اشاره به اینکه اگر به آینده کشور فکر می‌کنیم راهی جز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا نداریم، افزود: با حضور رهبری مقتدر،‌ توانا و غیرقابل قیاس با رهبران جهان و با کوله‌باری از دانش و تجربه که مسئولیت کشور را بر دوش گرفته‌اند و همچنین حضور ملتی بزرگ قادر هستیم از این شرایط سخت عبور کنیم.
بر اساس این گزارش در این مراسم از هفت کتاب و مجله که در زمینه نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نگارش درآمده بود، رونمایی و از ۶ زن ایثارگر، جانباز و آزاده با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر