کد خبر: 103657
A

۱۴۰ قانونگذار از دو حزب آمریکا خواستار توافق فرابرجامی با ایران شدند

۱۴۰ نماینده کنگره آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در نامه‌ای به رئیس‌جمهور کشورشان از او خواستند به توافقی فراتر از برجام (سایر اختلافات با تهران مانند مسائل موشکی و منطقه ای ) با ایران برسد.

۱۴۰ قانونگذار از دو حزب آمریکا خواستار توافق فرابرجامی با ایران شدند

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۱۴۰ قانونگذار از هر دو حزب آمریکا در نامه‌ای از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کشورشان خواسته‌اند به توافقی فراتر از برجام با ایران دست پیدا کند.

شبکه خبری «ای‌بی‌سی» که می‌گوید این نامه را رویت کرده نوشته قانونگذاران آمریکایی از بایدن خواسته‌اند هدفش را رسیدن به اجماع دو حزبی بر سر ایران و تلاش برای دست‌یافتن به توافق جامعی قرار دهد که علاوه بر مسائل هسته‌ای، سایر اختلافات با تهران را هم پوشش می‌دهد.

«مایک والتز»، نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی که یکی از طراحان این نامه بوده در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت: «علی‌رغم همه چیزهایی که می‌بینید، در واشنگتن حتی بر سر مسئله‌ای جنجالی مانند توافق ایران اتحاد حزبی وجود دارد.»

وی اضافه کرد: «از اینکه توانسته‌ایم بر سر تعدادی از این مسائل گرد هم جمع شده تا دولت را ترغیب کنیم همه رفتارهای شرورانه ایران را در نظر بگیرد.»

این نامه به امضای ۷۰ قانونگذار دموکرات و ۷۰ قانونگذار جمهوری‌خواه رسیده و روز سه‌شنبه برای «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر