کد خبر: 103665
A

آخرین قیمت رهن و اجازه انواع آپارتمان ۲۰ اسفند۹۹ +جدول قیمت

بازار اجاره مسکن در روزهای باقی مانده تا پایان سال جاری با کمبود فایل مناسب برای عرضه به متقاضیان این بازار مواجه شده است.

آخرین قیمت رهن و اجازه انواع آپارتمان ۲۰ اسفند۹۹ +جدول قیمت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در حالی‌که حدود یک هفته به پایان فعالیت بازار مسکن در سال ۹۹ باقی مانده است، کمبود فایل در بازار اجاره مسکن از حدود یک ماه قبل متقاضیان این بازار را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، کاهش جابه‌جایی‌ها در بازار اجاره به‌دلیل قرار گرفتن در فصل سرد و روزهای پایانی سال است. با این حال به نظر می‌رسد در سال جاری عرضه فایل مسکن اجاره‌ای به بازار زمستانه مسکن در مقایسه با سال‌های قبل کاهش یافته است و متقاضیان این بازار با مشکلات بیشتری در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال‌های قبل مواجه هستند.

یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، رکود در بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی است. در سال‌های قبل، از آنجا که بخشی از واحدهای خریداری شده از سوی متقاضیان برای جبران مبلغ کسری خرید واحد موردنظر به بازار اجاره با شرایط رهن کامل یا ترکیبی از رهن و اجاره عرضه می‌شد، در نتیجه بخشی از نیاز مستاجران در بازار زمستانی اجاره به واحد مسکونی تامین می‌شد. اما به دنبال افزایش عمق رکود در بازار معاملات خرید و فروش مسکن طبیعتا عرضه واحدهای مسکونی به بازار اجاره کاهش یافته است. این درحالی است که سطح اجاره‌بهای مسکن در روزهای باقی مانده از سال جاری تحت تاثیر کمبود فایل در برخی موارد با افزایش نیز مواجه شده است و همین موضوع شرایط در این بازار را برای متقاضیان و مستاجران دشوارتر کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بازار زمستانی اجاره مسکن در روزهای باقی مانده تا پایان سال‌جاری، نزدیک شدن سطح اجاره‌بهای مناطق مصرفی پایین‌تر به مناطق مصرفی قوی‌تر و گران‌تر است.

کاهش چشمگیر فایل ‌های اجاره در بازار مسکن

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر