کد خبر: 103805
A

پول پاشی زودهنگام ستاد انتخاباتی سردار سعید محمد در فضای مجازی +عکس

در ایران تبلیغات در فضای مجازی چند سالی است که رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

پول پاشی زودهنگام ستاد انتخاباتی سردار سعید محمد در فضای مجازی +عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسائل اقتصادی و بودجه تبلیغات هر نامزد همیشه و در هر انتخاباتی مطرح بوده است. انتخابات در ایران با بعضی کشورها یک فرق اساسی دارد: تبلیغات انتخاباتی حساب و کتاب ندارد. آشکار نمی‌شود که نامزد ریاست جمهوری ایران بودجه تبلیغاتش را از کجا می‌آورد و چطور خرج می‌کند. در بیشتر کشورهای غربی کمک مالی به تبلیغات نامزدها و احزاب باید ثبت و منتشر شود. علاوه بر مشخص نبودن نحوه تامین درآمد؛ در سال های اخیر با پول پاشی در حوزه فضای مجازی روبرو هستیم. 

در ایران تبلیغات در فضای مجازی چند سالی است که رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است. اما پرداخت پول در قبال عضو کردن افراد در گروه ها و کانال های مجازی هواداری کاندیداها در اسفند ۹۸ و تبلیغات مجلس یازدهم به شکلی عیان و یک بدعت دیده شد. 

ظاهراً دلیل این امر عدم استقبال عامه مخاطبان فضای مجازی از پروسه انتخابات،کاندیداها و .. در دو سال اخیر است. هواداران کاندیداها راه حل را در خرید ممبر و اضافه کردن افراد با پول به عنوان تنها راه موجود دیده اند. 

 

حالا به فاصله چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به نظر می رسد. کاندیداها برای جلب هوادار به ایجاد گروه ها با پول و خرید ممبر روی آورده اند. یکی از کسانی که اقدام به این کار کرده ستاد انتخاباتی سعید محمد است. 

طبعاً تبلیغات به هر شکلی حتی با پول پاشی با توجه به عدم استقبال مردم از پروسه انتخابات هیچ ایرادی ندارد. اما سوال اینجاست که «سردار محمد» پول تبلیغات زودهنگام در گروههای فضای مجازی به خصوص در شهرستان ها را از کجا آورده؟!

photo_2021-03-13_15-43-14

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر