کد خبر: 103827
A

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: واکسن فایزر آمریکا مسئله‌دار بود

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره چرایی بی اعتمادی به واکسن فایزر آمریکا گفت: جمع بندی اولیه این بود که چون واکسن‌های MRNA وارد لایه DNA می‌شود (واکسن فایزر هم از این نوع است) روش جدیدی است و برای اولین بار در دنیا از این روش استفاده می‌شود هنوز جایی تست نشده که از آن مطمئن باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل:  واکسن فایزر آمریکا  مسئله‌دار بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره چرایی بی اعتمادی به واکسن فایزر آمریکا گفت:  جمع بندی اولیه این بود که چون واکسن‌های MRNA وارد لایه DNA می‌شود (واکسن فایزر هم از این نوع است) روش جدیدی است و برای اولین بار در دنیا از این روش استفاده می‌شود هنوز جایی تست نشده که از آن مطمئن باشیم. این تکنولوژی نو است و می‌تواند دوگانه عمل کند یعنی اینکه وقتی وارد بدن می‌شود و به DNA فرمان تولید پروتئین خاص می‌دهد ممکن است دو نوع فرمان صادر کند که یکی فرمان مثبت باشد و پروتئین‌ها را فعال کند و فرمان منفی هم این است که ممکن است فرمان دیگری علیه سلامت بدن صادر کند.

او افزود: آمریکایی‌ها هم که واکسن فایزر را ساختند، گواهی رسمی به آن ندادند و تنها برای استفاده اضطراری به آن مجوز داده‌اند؛ از نکات جالب این است که وقتی واکسن فایزر را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که می‌گویند هرکس این واکسن را استفاده می‌کند باید مخاطراتش را بپذیرد، هیچ تضمین و بیمه‌ای هم نمی‌کنیم اما چون در مرحله اضطرار هستیم، از سه مرحله تست، یک مرحله تست شده و مجوز اضطراری آن تحت فشار صادر شده است.

روایت سردار سپاه از دلیل حذف واکسن آمریکایی کرونا از سبد واکسیناسیون ایران

سردار جلالی عنوان کرد: نوع پیدایش این واکسن هم مسئله‌دار بود به این شکل هنوز تایید رسمی نشده اما به شدت علاقه‌مند به فروش آن بودند، در واقع دنبال تست انسانی بدون هزینه بودند که ما هم باید احتیاط می‌کردیم و یک واکسن پرمخاطره که هنوز امتحانش را پس نداده و تکنولوژی جدید آن هنوز تثبیت نشده را از سبد واکسیناسیون کشورمان حذف می‌کردیم. این کاری بسیار هوشمندانه و خردمندانه بود که توسط رهبر معظم انقلاب تصمیم‌گیری و ابلاغ گردید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر